Photobucket

nuffnang

Monday, July 23, 2012

sembahyang terawih

malam tadi c hadif ikut husband aku pergi terawih....walaupun lutut husband aku berjahit....dia tetap nak pergi sembahyang terawih.....tapi husband aku sembayang duduk....duduk atas kerusi....sebelum ini c hadif pernah ikut husbang aku pergi surau....pada hari pertama memang behave aje....tak buat hal...main sorang2 kat tepi....esoknya c hadif dah tak ikut dah....bosan ler tu....

kemudian c hadif ikut lagi husband aku pergi surau....masa tu hari nisfu saaban.....mula2 ok....bila time orang baca yasin dia dah boring......mula merengek dah....minta balik....husband aku tak kusyuk nak baca yasin....last2 husband hantar c hadif balik....."pas ni jangan nak ikut ayah pergi surau lagi".....kena marah dengan husband aku....husband aku suruh c hadif masuk rumah....pastu husband pergi balik ke surau.....

malam tadi....tiba2 c hadif nak ikut lagi pergi surau.....mula2 aku dengan husband tak bagi ikut....puas c hadif pujuk2.....siap berjanji tak nak minta balik....."ibu amir hadif janji tak nak balik"....."ayah amir hadif nak pakai baju surau (baju melayu) "..."amir hadif nak ikut ayah"....bila suara mendayu2 keluar....kita orang pon oklah....kesian....husband aku pon bawalah c hadif pergi surau.....

dalam pukul 9 lebih husband aku n c hadif balik rumah...."aikkkk awal pula hari ini balik bang....selalunya pukul 10 lebih baru balik".....hadif minta balik ke???"....aku pandang c hadif....dia senyum aje....jawapan husband aku...."dia tak minta balik....tapi dia main2 pula....mula2 duduk diam....masuk rakaat ke 7 dah tek reti diam.....bila orang rukuk dia kata..."dah ada pagar"....bila orang berdiri..."dah tak ada pagar"....pastu dia berlari.....sebelum lagi parah baik abang buat lapan rakaat aje.....aku baru aje pasang niat....kalau c hadif ok tak buat perangai...aku pon nak join sembahyang terawih sekali....hampeh.....


muka sedih takut tak dapat ikut.....bila dah dapat ikut buah perangai pula....grrr....

No comments: