nuffnang

Thursday, July 19, 2012

jom masak2

assalamualaikum n selamat pagi....sekejap aje dah hari khamis.....hari nie dah 4 hari aku tak pergi kerja....bukan ponteng kerja tau.....aku dapat mc....sakit mata.....mula2 aku dapat mc 2 hari.....pastu dapat lagi 3 hari....so seminggu ler aku tak pergi kerja....duduk aje kat rumah....dah duduk rumah kena gak buat kerja gak.....penat tau jadi suri rumah sepenuh masa......tak habis2 kerja....

bila dah duduk rumah....perut mesti kena isi gak....kenalah masak....takkan nak beli kot.....bukan sakit teruk sangatkan....yang sakit mata aje....kaki n tangan masih boleh bergerak....jangan nak nganda2....sampai bila nak malasss aje....hik...hik...aku cakap untuk diri sendiri tau....takdde berkaitan dengan orang lain....sama ada yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia......

dah mula mengarut pula aku ini....jom tengok menu apa aku masak sepanjang aku sakit mata...jommmm layannnnnnn....


hari ahad (15/07/12)


ayam masak berlada....


sayur kangkung goreng.....


makan pula dengan nasi panas2...perhhhh....berpeluh kepedasan......




hari isnin (17/07/12)

masak sardin aje.....tumbuk cili api skit dengan bawang.....iris bawang putih dan halia....tumis aje.....pastu masuk sardin + air skit.....akhir sekali masuk kentang dan irisan bawang......mudahhhhkan.....hik...hik.....


sayur tak ada....tu yang kentang lebih......tamak nak telur mata kerbau gak.....hik...hik....



bersambung....


2 comments:

lovely said...

tertelan air liur aku tengok menu kau.. glupp.. lapo ni.

Qaseh Ziera said...

lolely : pergi makan cepatt...ke... kau puasa??...