Photobucket

nuffnang

Monday, July 30, 2012

menu ramadhan hari ke 8

meh tengok menu berbuka puasa aku hari ke 8.....aku memang selalu masak yang simple2....dan selalu masak ala2 kampung gitu.....maklum ler asal pon dari kampung....tekak pon memang orang kampung.....hik..hik...


ikan masak sambal.....atas permintaan dari c hadif....budak tu memang suka makan sambal.....bertambah2 dia makan....mengalahkan orang puasa pula....


kacang panjang + carrot....goreng aje....


bubur lambuk....orang blok ada rotong royong....


buah betik....


air soya....



untuk menu ramadhan hari ke 9......aku berbuka puasa di rumah emak mertua.....tapi aku tak snap gambar.....malu ler.....tapi sebenarnya aku memang lupa nak ambil gambar pon....hik..hik...lauk pauk di rumah mertua memang meriah.....menu utama ikan terobok bakar.....lagi......ada sup ayam.....kuih muih berbagai bentuk n warna.....pelbagai buah2an....air pula ada air tebu n air sirap laici.....ermmm apa lagi yek....tu aje yang aku ingat....hik...hik..

2 comments:

lieyalatif said...

Wahh menyengat tgk sambal ikan tu....

Qaseh Ziera said...

lieyalatif : anak suka benar makan sambal...tapi tak penas sangat pon...