nuffnang

Wednesday, July 18, 2012

update amir hadif

tiba2 lak rindu kat c hadif.....walaupun aku mc n duduk kat rumah aje....c hadif tetap aku hantar pergi taska......dah bayar mahal2 kena ler pergikannn.....sekurang2nya belajar juga ler c hadif tu.....kalau duduk rumah kang asyik bergaduh aje dengan aku kerjanya.....tapi bila c hadif tak ada.....sunyi pula.....terbayang2 wajah dia......tapi sharp pukul 4.30 petang aku terus ambil dia.....rindu tuuu.....hik...hik...


dah lama aku tak cerita pasal perkembangan c hadif.....c hadif sekarang dah 4 tahun lebih.....dah besar pon anak ibu.....dan macam2 kerenah dah.....


c hadif nie benda yang kita suruh buat takkan dia buat....benda yang kita tak kasi buat tulah dia nak buat.....cubalah benda yang kita suruh buat...sampai nak terkeluar anak tekak nie....takkan ler dia buat.....satu aje perangai c hadif kalau nak suruh buat sesuatu kita kena pujuk2....kena lembut2....kena puji2....baru ler dia buat.....tapi kita dah buat semua tu....dia tak buat juga...jangan haraplah dia buat.....kau jerit camne pon dia takkan dia buat.....grrrrr....

kalau bab membaca kita kena puji2 dia dulu...."hadif budak bijak....nie ape"......kalau c hadif buat tak layan.....kita kena tunjuk huruf atau nombor kat dia....."hadif nie huruf E yek"...."bukanlah tu huruf F.....tu pon ibu tak tahu".....kita kena buat2 salah.....baru dia jawab.....tapi kalau tak makan saman gak....tu yang aku mula naik angin....tanya2 tak nak jawab.....mula suara aku tinggi.....tapi muka dia.....ADA AKU KESAH....grrrr....memang banyak bersabar....


alhamdullilah c hadif dah mengenal nombor 1 2 3......huruf  A B C (huruf besar sahaja)......dan juga alif ba ta.....cuma sekarang c hadif kat taska belajar kaedah phonics.....dia orang belajar huruf kecil aje.....sekarang nie aku tengah belajar.........ibu pon kena masuk sekolah balik semula untuk belajar phonics lak....hik...hik....kadang2 aku belajar dengan c hadif (yang cikgu dah ajar)......takpe ajar slow2 dulu....tapi tulah kena kuat semangat.....dan bebanyak bersabar dengan kerenah c hadif....


kadang2 malu gak ngan jiran2....anak sorang tapi macam sepuluh orang.....asyik memekak aje....kejap2 menjerit....minta maap yek jiran2....anak saya nie banyak cekadak....ibu dia pula asyik nak naik angin aje...hik...hik...

kalau bawa c hadif jalan2 pon satu hal.....banyak halnye....kejap nak pergi situ....kejap nak pergi sana....kejap nak beli itu....kejap nak beli ini....kalau nak sesuatu tak boleh tunggu2.....jam2 tu nak juga....tak boleh sabar langsung.....dan tak makan dek pujuk.....kalau tak dapat....macam orang kena dera.....menjerit....melalak.....menanggis.....kau orang banyangkan kau dia buat perangai di khalayak ramai.....tak ke angin satu bandan aku.....grrrr....tapi bila tahap kesabaran aku dah tak boleh tahan.....memang kena gak ler kat situ.....tapi husband aku dia boleh bersabar lagi....sebab tu c hadif kalau minta ape2 mesti dengan husband aku.....mula2 husband aku tak bagi....tapi bila c hadif dah memekak.....terus cair....beli gak....ermmmm....anak ayah....dengan ibu jangan harappp....


c hadif kalau dah kenal orang dia akan banyak cakap......dia akan tanya macam2....c hadif akan bercakap aje....non stop....selalunya jadi mangsa atok dan emak2 sedara dia.....tapi kalau orang baru dia kenal dia akan diam aje.....pastu malu2 kucing.....nyampahhh.....bila dah kenal ......ibu dengan ayah pon tak ingatkannn....


jom layan gambar naughty boy....nie kalau c hadif tahu aku panggil dia naughty boy......mahu dia marah kat aku......pastu lari kat sofa tutup muka dengan bantal.....terus nagis....kena panggil good boy....clever boy.....baru c hadif senyum2....malu2 kambing...terus datang kat aku....pastu peluk2...manjaaa bebenau.....tampar kang baru tahu.....hik....hik...







walau senakal mana pon kamu....ibu n ayah tetap sayangkan kamu tau.....mehhhh sini....kiss skit....muahhhh.....






2 comments:

Nur Danisha said...

bbudk nk mbsar gtu le
so far yg sulung nmpk leh hrp nk wt kje n dngr kate..c adik je ngade ckit..hangin gk..tp kne bnyk sbr..xleh nk mrh2 sngt ngn bbudk ni

Qaseh Ziera said...

danisha : kadang2 termarah gak...hik..hik..