Photobucket

nuffnang

Wednesday, April 13, 2011

tertinggal handphone

pagi2 lg dh ade cite plak yek...sebelum buat keje aku nak cite pasal kisah aku tertinggal handphone kat opis....kisah nyer berlaku petang semalam......semalam balik keje aje.....ambik c hadif.....pastu tiba kat rumah aku nak call husband....memang kebiasaan nyer aku akan call husband....saje nak gatal....nak manja2....padahal nak tanya husband balik pukul berapa....tu aje....hari2 soalan yang same......biasa ler org dh kawen....ringkas aje.....bila aku buka handbag....cari punye cari....handphone aku x de....sah nie mesti tertinggal kat opis...alamak camne nie....dulu banyak kali gak aku tertinggal kat opis.....tp aku x pernah p ambik pon....dulu kat opis aku duduk kat belakang sekali....tersorok ngan orang.....xde ler takut sangat....tp kali nie aku duduk betul2 kat depan sekali...plak tu  tempat org lalu lalang.....aku cakap ngan c hadif tipon ibu tinggal kat opis....camne nie...c hadif cakap....jom ambik....pikir2 punye pikir....aku pon ajak c hadif p opis aku...c hadif siap bawa cd upin & ipin lg.....kate nyer nak tgk kat opis ibu....lantak ler....janji kau bahagia....tiba kat parking aku suruh c hadif duduk kat sebelah aku.....aku suruh c hadif duduk.....c hadif x moh...dia nak berdiri....aku cakap nanti jatuh...x moh gak....nanti hadif x nampak, kate c hadif.....aduh...ok ler....aku suruh pengang kuat2....ok...sepanjang perjalanan ke opis c hadif dok membebel.....tiba2 aku tengok hari nak gelap nak hujan....aku cakap ngan c hadif nak hujan lah hadif....c hadif cakap....nanti ambik payung.....baru ler aku teringat yang payung x de dalam kereta.....xpelh aku pon cepat2 ler ke opis sblm hujan turun.....tiba kat opis....tgk handphone aku xde...puas aku cari...nasib baik bos aku belum balik lg.....dia tolong call member aku dak su....alhamdullilah ade pada su.....ok ler semua nyer selamat.....aku pon blk ler....tp c hadif x puas hati...dok tanya handphone aku kat mane....aku cakap kat kawan ibu....c hadif ajak p ambik....aku cakap esok ler.....on the way nak blk rumah dah hujan...lebat gak ler...dalam kereta c hadif  dok x henti2 tanya pasal handphone aku....asyik tanya aje....tu ler...nie ler....aku cakap ngan dia pegang kuat2 kang jatuh....c hadif buat dek aje....asyik nak membebel aje....sekali aku brek....dummmmm....ambik kau....terhantuk kepala  c hadif....aduh...aduh...sakit....ibu buat....tulah  x reti diam....ibu suruh pegang kuat2 kan....tiba kat gumah....hujan dh lebat...payung xde lak.....nasib baik aku ade bawa towel panjang....aku pon letak kat kepala c hadif.....meh cepat ibu dukung hadif....c hadif leh plak cakap...x yah...nanti berat....amboiiiii....selalu nyer klu c hadif mengada2 suruh aku dukung x plak masa tu c hadif cakap berat.....time nie lak kate berat....aku pon terus ler lari sambil dukung c hadif.....tiba kat rumah...buka aje pintu....c hadif masuk.....tiba2 boleh lak c hadif cakap.....aduh penat hadif.....hampehhhhh....cam orang tua plak.....

No comments: