nuffnang

Tuesday, July 1, 2014

sepetang di pantai morib

assalamualaikum...

hari ini jalan dah mula sesak....pagi tadi pergi kerja pon kereta dah banyak...ramai dah tukar waktu bekerja...masing2 masuk kerja awal.....balik kerja pon awal...nak sediakan juadah berbuka...aku seperti tahun yang sudah2...masak di rumah aje...no pasar ramadhan....hik...hik...

cerita ini dah lama dah...bulan lepas punya cerita...masa ini balik dari kenduri kawen kat sijangkang...esoknya kita orang mc...cirit birit...hik...hik...balik tu husband aku ajak singgah morib...aku malas...panas...tapi bila amir hadif dengar...dia beriya2 nak pergi...husband aku pon bawalah....amir hadif dengan husband aku aje yang turun....yang lain duduk dalam kereta aje...lagipon aira hanisah tengah tidur....

ada cerita....masa husband aku pergi ke pantai...kita orang dalam kereta...tiba2 ada seorang perempuan dengan sorang anak dara dan sorang budak lelaki...rasanya bukan orang kita...ketuk pintu kereta kita orang...minta sedekah....kita orang buat tak tahu aje....MIL aku cakap...tengok pakaian semua elok aje...tak cacat pon...anak pon dah besar...baju anak dara dia pon cantik....bila dah lama dia orang tunggu...dia orang pon bla...kita orang perhatikan aje tiga beranak tu...dia orang duduk bawah pokok...tunggu kereta lain...bila ada kereta parking...cepat2 dia orang datang....lepas minta sedekah...dia orang duduk bawah pokok tu semula...tiba2 datang seorang lelaki....apa yang dia orang borakkan...terus dia orang masuk kereta MPV warna putih....pastu terus bla....amboiii....ermmm....entahlahh....

oklah layan gambar amir hadif di pantai morib....





suka sangat ler tu...





main ombak....





apa yang dia nak tangkap...





main lumpur...






husband dapat tangkap ketam...ada nak bawa balik...aku suruh lepaskan semula...macam2 anak dan ayah ni...





amir hadif dan ketam...






lepaskan ketam...lepas tu masuk kereta...bontot dah basah...nasib bawa baju spare.....





1 comment:

lovely said...

apalah nasib peminta sedekah tu yer. macam-macam zaman sekarang ni.