Photobucket

nuffnang

Thursday, July 3, 2014

menu berbuka

assalamualaikum....

hari ini orang gomen tersenyum aje yek...syukur...jangan banyak cekadak...terima seadanya....hik..hik...

menu berbuka aku selalunya masak yang simple2 aje...masak yang paling senang dan mudah....janji kenyang...hik..hik...selalunya satu dua lauk aje...waktu sahur lak...makan yang berbuka punya...hanya panaskan aje....paling tidak pon...goreng telur aje...hik...hik..hari pertama puasa...sahur tu...masak nasi goreng aje....

sekarang ni ada anak kecil...susah sikit aku nak ke dapur...sebelum ni...laki bini berperang kat dapur...masak sama2...aira hanisah plak asyik nak berkepit aje....suruh husband aku jaga...kejap ajelah...pastu dah menjerit....nak t..t..k....pastu nak bagi makan dulu...terpaksalah husband aku turun ke dapur dulu....nasib ler dapat husband yang pandai masak....cewahhhh...puji nampak...hik..hik..padahal husband aku rela masak lagi jaga anak....kenalah kerjasama....kata suami isterikan..thanks bang...banyak tolong ayang...ayat jiwang lak....hik..hik..

oklah...jomlah tengok menu berbuka aku...dari hari pertama hingga hari ke 4....




hari pertama...ikan + kacang masak sambal...ikan dan ayam goreng....ayan tu permintaan amir hadif...timun jepun...buah anggur...bubur lambuk dapat kat surau....amir hadif dan husband suka makan bubur labuk....aku tak suka.....air ribena bandung...permintaan amir hadif juga...pastu buah melaka...permintaan amir hadif lagi...banyakkan permintaan amir hadif...layankan aje...





hari kedua....ayam masak tomyam...permintaan amir hadif...telur asin...telur dadar untuk amir hadif...arca buah...pegawai kat opis aku bagi...buah mangga...air oren...






hari ke 3....ikan mayong masak asam pedas...sayur sawi masak air....bubur lambuk...pengasuh aira hanisah bagi...suka amir hadif dapat makan bubur lambuk....arca buah...buah mangga...air ribena...permintaan amir hadif...hari2 suruh buat air ribena....







hari ke 4....ikan masak sambal...amir hadif suka makan sambal....sayur kacang campur hati+pedal+telur....ulam raja...buah epal...air ribena....





No comments: