nuffnang

Friday, July 4, 2014

random photos

assalamualaikum....

hari ini hari ke 6 kita berpuasa....alhamdullilah aku masih puasa penuh lagi...rasanya penuh lagi aku puasa tahun ini...cik p***d tak muncul2 lagi....dah 10 bulan dah....yelah...akukan menyusukan aira hanisah...alhamdullilah...masih ada rezeki untuk dia...

alhamdullilah...amir hadif pon masih puasa penuh lagi...masih bertahan....tak banyak kerenah...cuma bila dah pukul 7 tu...dah mula asyik bertanya....bila dah boleh makan...agaknya bila dah berbau lauk tu...dia rasa terliur...rasa tak sabar nak makan....bangun sahur pon senang....kena lembut2...lepas sahur dia tak tidur...kadang dia tengok tv...kadang2 main game kat lap top...

aira hanisah pulak...orang bangun sahur...dia pon bangun...kadang2 orang tak bangun lagi dia dah bangun...orang nak berbuka...dia pon sibuk...masa tu ler nak menjerit bagai....kadang2 apa yang rasa boleh sumbat kat mulut dia aku sumbatkan aje...terus diam...dia pon nak berbuka....aku selalu cakap dengan amir hadif...adik pon puasa...kita bangun sahur...dia pon bangun...kita berbuka...dia pon nak berbuka...hik...hik...

mohlah...layan random photos dari zira....




budak demam...ibu cuti jaga dia....





aku tak suka minum manis2....breakfast aku suka minum air kosong aje...kalau minum kat kedai  dan hari cuti baru aku minum air manis....tu pon sebab husband aku minum..aku join sekali...sebab tu hari2 aku bawa air kosong kat opis.....sejak husband aku minum air oldtown white coffee....aku try minum...sedap juga...bila time breakfast kat rumah....aku buat air ini aje....hik..hik...





sedap...terbau2 lak bau dia...hik..hik..





ini amir hadif punya uji kaji...budak tu memang ada aje kerja dia...lain sikit perangai dia...budak lelaki selalunya suka memanjat ler...suka yang ganas2....kalau tengok dia lompat longkang...longkang tu kecil aje...alahaiiii....

tapi.....kalau benda yang pelik2 bagi kat dia....dia kalau diam...pergilah tengok...adalah benda dia buat...kalau tengok dia ke hulu ke hilir...ambil benda...adalah uji kaji dia nak buat....ambil tisu...letak air...letak sabun...entah apa lagi...dia tunjuk kat aku...ibu...tengok tisu ni dah bertukar menjadi pau.....sambil senyum....pastu ambil botol...ambil air...letak sabun...letak tisu...letak colour...berkecah satu rumah dengan air....apa ler dia nak buat...pastu tunjuk kat aku...ibu...tengok air dalam botol nie....bila ibu goncang...nanti dia akan jadi cantik...tengok....putih2 ni....dia akan turun ke bawah....sakit kepala aku....

pernah dulu...masa tu aku mengandung...memang dah mabuk..terbaring aje..tiba2 diam aje...aku masuk bilik tengok husband aku tengah tidur...aku tengok amir hadif dalam bilik air....sekali aku masuk bilik air...buih berkepul2 satu bilik air..dia nampak aku tersegih....aku tengok botol syampu semua dah kat lantai....aku angkat semua kosong...kau orang bayang...syampu aku...syampu dia....mandian aku....mandia dia....ubat kumur...pencuci tut aku...semua kosong....aduhhh...angin satu badan...kau orang dapat bayangkan tak....

ada lagi...dia nak makan roti...nak letak nutella...oklah aku bagi..dia tak kasi aku buatkan...dia nak buat sendiri...mula2 aku tengok ok aje....aku pon biarkan aje....sekali husband aku menjerit...coklat tu entah apa dia campurkan....jadi cair....dengan roti satu plastik...penuh dengan coklat macam2 rupa....satu meja penuh dengan cawan....cawan tu kotor dengan coklat...apakah semua ni...amir hadif...amir hadif....

pelik2 tul amir hadif ni....macam2 lagilah dia buat....nak cerita sampai esok tak habis...husband aku cakap R&D dia banyak sangat...

dia memang suka tengok profesor comot...lagi satu tajuk apa entah...ada sorang budak perempauan dan sorang budak lelaki jadi pengacara.....uji kaji tu anak orang putih yang buat....sanggup dia salin bahan2 yang diperlukan...pastu tanya aku ada ke tak....




budak ni tak tahu lagi macam mana plak perangai dia...tapi tengok lasak dari abang dia....suka memanjat sekarang...selamba dia tampar abang dia....hikk.hikk...






sebelum pergi sekolah...






cheese naan...teringat lak...







kau tengok...mandi pon bawa ikan...padahal ikan tu ayah dia beli nak kasi ikan puyu makan....dia pergi ambil ikan tu bawa mandi...kononnya mandi ala2 kat air terjun....hidup plak ikan tu...dah seminggu....hari2 dia bawa mandi...hari2 ikan tu minum air syampu dia....panjang pula nyawa ikan tu...hik..hik...






ini kat manja ku...dah lama kot gambar ni...





lepas sukan taska amir hadif...kita orang pergi kenduri kawen.....sepupu husband aku kawen....selamat pengantin baru...






buat layang2...budak ni mana reti diam....ada benda dia nak buat....





aira hanisah dah bersiap nak pergi rumah nenek yek...






No comments: