nuffnang

Wednesday, July 16, 2014

pengat durian bersama pulut

assalamualaikum....

sunyi sepi blog aku...bulan puasa ni jadi lemau plak....hik...hik..sebenarnya...minggu lepas aira hanisah demam....seminggu aku cuti jaga dia...kali ni memang teruklah dia demam...suhu cecah 40+++..risau dan gelabah aku...aku ni kalau anak demam...aku dah tak kerauan....hati tak senang....

dia start cuti hari jumaat malam sabtu...hari sabtu tu demam dia biasa aje...masuk hari ahad.....pagi tu aku nampak putih2 kat gusi dia...rupa2 dah tumbuh gigi...tu yang demam...tapi suhu dah cecah 40....petang tu pukul bawa pergi hospital..punya ramai orang....nurse check...terus masuk ubat bontot..dia suruh bawa bilik air....buka baju dia...tinggalkan pampers aje...pastu nurse tu pesan...hari ini lambat sikit dapat jumpa doktor...harap puan bersabar...orang yang pukul 11 pagi tadi pon belum panggil lagi....terlelan air liur aku dengar....husband aku ajak balik dulu...rehat kat rumah....

pukul 6.30 kita orang pergi lagi...sampai kat sana tengok nombor dah tak jauh dah....tunggu ajelah....kang balik lagi nombor dah panggil lak...kena register baru....tapi kita orang ada bawa air dan kurma siap2....memang dah jangka kena berbuka kat hospital....pastu husband aku ada beli  waffle dan air kotak untuk amir hadif....masa nak azan tu nombor kita orang tinggal satu nombor lagi....ngam2 nombor kita orang terus azan....stop sekejap...bagi laluan untuk berbuka....berbuka ler kat hospital....lepas berbuka terus nombor kita orang di panggil....

hari isnin...masih demam lagi...bagi ubat ajelah.....hari selasa masih demam lagi...suhu masih tinggi lagi....bawa pergi klinik lak...sebab dah 4 hari kena ambil darah....tiba2 doktor suspek denggi...esok kena ambil darah lagi...hari rabu ambil darah...kali ini keluar bintik2....tapi dah tak demam dah....doktor kata dia tak berani nak cakap denggi ke atau demam virus...esok kena ambil darah lagi...aduhhh..berapa kali nak ambil darah....hari khamis ambil darah...alhamdullilah...doktor kata darah dia dah ok...dah tak perlu ambil darah...dia dah ok...macam2...buat risau aje...aku rasa dia demam campak kot...

oklah...hari ke berapa entah aku pon dah lupa.....malas lak nak kira...hik..hik...kat blok sebelah rumah aku ada orang jual durian...RM10  dapat 6 biji....dah berapa kali husband aku beli...amir hadif durian dia tak makan...tapi kalau buat pengat dia makan....selalu aku buat pengat makan dengan roti...tapi kali ini aku teringin nak makan dengan pulut...tapi tak pandai masak pulut....kukus pon tak ada...cakap dengan husband...dia kata...ala...masak aje guna rice cooker....masak macam nasi aje....aku pon google...macam2 cara ada...takpelah...kita try....sekali menjadi...berbunga hati...hik..hik..pandai gak husband aku...hik..hik..





terliur lak...dah macam makan kat hotel lak...siap berhias bagai...hik...hik...





amir hadif suka....sahur pon dia makan.....minat sungguh dia....





No comments: