Photobucket

nuffnang

Tuesday, January 28, 2014

aira hanisah dah 5 bulan

assalamualaikum....

25hb yang lepas genap umur aira hanisah 5 bulan....bulan depan dah boleh bagi makan.....lagi awal ler aku kena bangun....hik...hik...

semalam bawa dia p check up....sekarang berat dia dah 6.1 kg...naiklah sikit....cucuk semalam jerit kejap aje...lepas cucuk masukkan dia stroller...terus tidur....

sekarang dah banyak akal....bagi susu s26 dah tak nak...nak susu ibu aje....boleh plak dia tahu bezakan..mana satu susu ibu dengan susu formula....dia akan rasa sikit dulu....kalau susu ibu...dia teruskan....kalau susu formula....ditolak2kannya....mengamuk dia kalau bagi susu formula...dia tolak2 dengan lidah....tapi kalau dah haus sangat....minum aje dia...habis sebotol....hik..hik...

kalau dia bangun awal...dia akan bising...pastu dia akan korek mata, hidung, mulut aku....suruh bangun gak....bila aku buka mata...pandang dia...terus dia senyum...amboiii...adik oii...baru pukul 4 pagi dik oiii.....bangun kol 5.30 ler dik....hik...hik..kadang2 aku saje dengki dia...aku muka mata...pastu aku tutup balik....cepat2 dia korek mata aku....hik..hik...

sekarang semua benda nak masuk mulut...apa aje di capai....terus masuk mulut....kadang2 tudung aku pon dia tarik2....tak boleh ibu nak lawa sikit....senget benget tudung ibu...hik..hik..



nie gambar semalam....tu peha gebu dah kena cucuk....hik..hik...





No comments: