nuffnang

Thursday, February 2, 2012

siapa yag paling betul???

sekarang nie kalau nak bercakap ngan c hadif kena berhati2.....nak tegur apa yang salah pun kena pikir dulu.....silap2 kita yang kena balik.....c hadif sekarang dah bijak bercakap....tapi pelat dia masih ada lagi.....kadang2 aku faham....kadang2 kurang faham.....bila c hadif cakap banyak kali aku tak faham.....mula c hadif naik angin....tak pon c hadif cakap "hish ibu nie tak faham2 ke"......."dengar sini (sambil tarik muka aku suruh pandang muka dia......seperti mana aku buat kat dia)....faham tak???".....bertuah punya budak....kita pula yang di ajarnya....aku ngan husband dah banyak kali terkena.....contohnya.....yang aku ingat yek....hik...hik....

kejadian dalam bilik air....


ibu : hadif cepat mandi....apa lagi main tu....


c hadif : yalah ibu....


ibu : dah gosok gigi ke belum.....


c hadif : dahlah ibu....


ibu : badan dah syampu....


c hadif : belum lagi.....


ibu : cepat syampu badan....pastu syampu kepala....


c hadif : aaa....ibu nie....mana boleh syampu kepala.....syampu rambutlah.....apalah ibu nie.....asyik salah aje.....


ibu : oklah ibu yang salah cakap.....cepat syampu rambut tu.....(aku gak di sekolahkannya)


kejadian dalam kereta....


MIL aku berborak ngan husband aku dalam kereta.....berborak pasal sedara mara.....aku dan hadif tukang dengar aje.....hik...hik...perbualan dia orang lebih kurang camnie....


MIL : tulah orang cakap mana nak dengar.....


husband : bila dah susah baru nak cari sedara mara......


MIL : orang bodoh sombong memang camtu....


c hadif : ibu atok cakap bodoh....


ibu : ye ke.....


c hadif :ibu... cepat tampar mulut atok tu .....


MIL : o.....atok salah (sambil tampar2 mulut sendiri)....dah atok dah tampar mulut atok.....


aku n husband : sambil berpandangan sambil ketawa.....hik....hik.... (atok dia pon kena)....


kejadian di rumah....


kalau beli apa2 barang c hadif akan banyak tanya.....warna apalah....dia tulis apalah.....so aku tukang baca untuk dia....kebetulan husband aku ada beli mamee yang packet besar.....c hadif suruh aku baca apa yang tulis kat packet tu.....


c hadif : ibu cuba baca yang nie....


ibu : kanak2 tak boleh makan.....nanti tak pandai.....(saja aku tipu c hadif)


c hadif : meh hadif baca yang nie lak....orang besar tak boleh makan.....hah.....ibu tak boleh makan tau....


ibu : ibu memang tak nak makan pon.....ibu nak jadi pandai.....


c hadif : cuba baca yang nie lak....


ibu : sepuluh packet.....


c hadif : salahlah ibu.....satu O lah ibu.....apalah ibu nie.....


ibu : asal nampak bulat aje O.....kosong pon bulat gak lah.....nie kosong.....


c hadif : hish ibu nie....bukanlah....O......


ibu : oklah....(macam mana aku nak betulkan....c hadif lak jd cikgu aku)......




banyak lagi....tapi yang tu aje yang segar dalam ingatan aku....hik....hik...




c hadif....yang banyak sogeh.....hik....hik....tapi ibu tetap sayangggg sesangat kat hadif tau.....kiss skit....muahhhhh.....



6 comments:

Faztee Danisha said...

budak2 nk membesar mmg gitu..aq pn kdg pent nk lyn kerenah dorg..telbih ckp aq yg jd letih..tp xpe budk2 bnyk tny lg luas fkirn dia

Qaseh Ziera said...

betul tu...kadang2 dia tanya aku...aku saje bg jawapan salah....pastu dia betulkan....saja nak tengok dia tahu ke tidak...hik...hik..

Kathy Tuah said...

comel lah si hadif ni..tp kan org cakap budak yg mcm ni insyaAllah kalau dia besar nanti dia akan jadi budak pandai ^^

Qaseh Ziera said...

insya allah...mudah2an...amin....thanks...

lovely said...

sama macam faiz.... kadang-kadang nak tergelak pun ada gak tengok gelagat diorang ni..budak2 sekarang ni.. mmg cerdikkan.sampai kita pun dah tak boleh nak tipu diorang.diorang lagi pandai.

Qaseh Ziera said...

budak sekarang dah bijak...tak boleh nak tipu2 dah...