Photobucket

nuffnang

Thursday, February 9, 2012

restoran mak teh

kisah cuti yang ke 4....dan merupakan hari terakhir cuti....7/02/12 (selasa).....pagi tu aku kemas rumah sikit2....breakfast jemput2 (cekodok) aje....kebetulan hari tu aku kena berak2...cirit birit (sory).....memang tak larat dah.....tapi kena gagah gak.....aku kena pergi ke seremban rumah akak aku.....minggu ni adik ipar aku bersanding.....aku kena ambil baju untuk majlis persandingan adik ipar aku....kebetulan MIL aku ada bagi kain ela kat aku untuk majlis tersebut....nak tak nak aku kena ambik gak.....

so kita orang sekeluarga pon berangkat ler ke seremban.....tapi tak boleh lama2.....petang tu husband aku ada kerja plak....tiba kat rumah akak aku.....aku terus berlari ke bilik air.....azab sungguh....pastu aku pon testing ler baju aku tu....ok....

tengah hari tu akak aku ajak pergi makan kat luar....dia tak boleh masak coz dapur dia tengah ubah suai.....mula2 cari kat area rumah akak aku aje.....banyak plak kedai tutup....last2 husband akak aku suggestkan pergi ke senawang.....akhirnya restoran mak teh jadi pilihan.....

nielah restoran mak teh.....restoran nie terletak di dataran senawang.....

yang nie aku punya.....husband aku cakap....kalau takat makan kerang.....abang pon boleh buatkan.....hik...hik....dah teringin....nak buat camne....

husband aku punya.....kat sini semuanya masakan kampung......

nie air aku......yang lain aku tak ambil gambar....

kita orang sedap2 makan....c hadif tidur.....penat bebenau.....


lepas makan terus balik rumah akak aku....masa dalam kereta akak aku buat lawak lak.....kita orang semua asyik ketawa aje.....sampai nak pecah perut aku......sampai ler kat rumah akak aku kita orang dok ketawa.....pastu aku pon rehat sekajap kat rumah akak.....tak boleh duduk lama2 sangat....husband aku ada kerja....so kita orang pon bergerak pulang.....

on the way nak balik.....tiba2 hujan lak....tiba kat nilai....malang tak berbau.....kereta kita orang kena langgar.....nasib tak ada ape2....yang langgar kereta kita orang....negro...ada 2 orang....husband aku mintak ganti rugi....negro tu tak nak bayar.....aku pon suruh husband aku settlekan kat balai polis aje....bukan apa....aku takut....buat nye negro tu buat apa2 kang.....baik ler terus ke balai polis.....selamat....

tulah orang tua pesan.....jangan suka sangat....suka2 nanti berduka....kan betul.....akhirnya husband aku tak pergi pon buat kerja....lama benar kat balai polis tu.....dekat 2 jam ler baru selesai.....


No comments: