Photobucket

nuffnang

Tuesday, June 3, 2014

pengat dan buah melaka

assalamualaikum...

aduh...dugaan...pagi2 dah merunggut aku niekan...tak baik...tak baik zira....tapi nak cerita juga...nak juga tu...hik..hik...pagi tadi lepas hantar aira hanisah....husband aku cakap kereta tak boleh start...kebiasaannya...hari2 aku akan hantar aira hanisah....husband aku akan tolong startkan ejin kereta dulu...kereta tak boleh start sebab bateri dah kong....nak tak nak terpaksa ler aku merempit...hik..hik...husband aku pergi hantar amir hadif kat taska dulu....aku naik rumah ambil helmet dan pakai seluar...kang tersingkap...aku dahlah tak berapa nak pandai naik motor...husband aku berbulu aje dengan aku...tadi berapa kali helmet aku terhantuk helmet dia...hik...hik..dah tu aje nak ngadu...

3 minggu lepas kot aku buat buah melaka dan pengat...malam tu husband aku cakap dengan aku...ayang pagi esok boleh buatkan buah melaka tak...alooo...alooo...oklah bang oiii...

petang tu aku buat pengat...kebetulan husband aku ada beli pisang tanduk...separuh dah goreng...pastu ada lebih lagi...aku pon buatlah pengat...cerita pasal pisang...husband aku beli lebih pisang tu...konon2 nak bagi MIL aku...pastu dia tak sempat nak hantar...sudahnya lupa pisang tu dalam kereta...aku yang hari2 bawa kereta pergi kerja pon tak perasan....dah 4 hari barulah aku berbau masam.....check2...rupanya ada pisang kat belakang....ermmm...salah siapa tu....





buah melaka...





pengat...pisang+jagung+sagu...kebetulan ada jagung....kita campurkan ajelah.....nak panggil pengat apa...hik..hik...



No comments: