nuffnang

Tuesday, June 17, 2014

aiskrim home made

assalamualaikum....

selamat pagi...lagi berapa hari lagi kita dah nak puasa...kejap ajekan...rasa macam baru aje habis raya...dah nak raya balik....masa begitu pantas sekarang....pejam celik...dah setengah tahun dah...tup..tup..masuk tahun 2015 pulak...yang belum ganti puasa...cepat2 ganti...hik..hik..

hari sabtu hari tu...aku ada buat aiskrim....tiru resepi kat FB...ramai yang share...tengok bahan2 dia sikit dan mudah...aku pon try...alhamdullilah..jadi...sedap...amir hadif asyik minta aje...satu hari berapa kali minta...pagi2 buta pon dah minta...grrrr...hik...hik...nanti aku share resepi yek...



selepas keluar dati peti ais....




nyam...nyam...



resepi...copy dari FB...kau trylah buat....


jom try!!

saya tertarik dengan menu membuat aiskrim di Rumah... Sebab saya suka makan aiskrim.

jadi, saya dah copy paste menu ini, dan kongsikan pada anda semua, Yang dah berkeluarga, boleh cuba bagi anak2 dan suami makan... (buat waktu anak2 tgh merajuk kompom xjadi merajuk budak tu)

Aiskrim Oreo handmade yang SEDAP !!! kalah Oreo Mc Flurry Mc D

cara buat?

1) - setengah tin susu pekat (ikut kemanisan masing2)
- 1 1/2 gelas susu cair (ikut kecairan @ kepekatan yang dikehendaki)
- 1 sudu ovalette (pastikan halal)
- sedikit esen vanilla
blendkan sampai gebu.

2) gaulkan hasil yang di blend dengan biskut oreo (vanilla) yang dah dihancurkan.

3) masukkan dalam peti ais. (freezer)

4) MAKAN !!!!!!! sampai menjilat sudu~!!!
*dah reti buat, x perlu la beli kat McD lagi.... hehe

1 comment:

aizamia3 said...

resepi dah ada.. nak membuatnya entah bila..