Photobucket

nuffnang

Wednesday, December 21, 2011

pengat durian

wah....wah....wah.....hik...hik...hik....gedikzz lak.....aku nak bagi tahu.....aku dah pandai masak pengat durian....hik....hik...kecoh tul aku kan......tu pon nak bagi tahu......padahal senang aje buat pengat tu......senang ler bagi orang yang rajin masak....bagi aku yang tak pandai n tak minat masak....memang susah ler kan.....

tapi sekarang nie aku cuba untuk belajar masak tau....maklumlah....umur pon dah meningkat....dah jadi emak orang plak tu....kenalah rajin2 kan diri yek.....

sebenarnya aku masa dulu2.....time aku budak2 lagi.....emak aku tak ajar aku masak tau....tu yang aku nie lembab skit pasal masak2 nie......kerja aku dulu aku kena basuh pinggan mangkuk n sapu sampah kat halaman rumah..........akak atas aku lak.....kena basuh kain baju (masa tu tak mesin basuh lagi) n kemas dalam rumah.....tulah keje kita orang hari2.....emak plak masak untuk kita orang semua.....sampai ler kita orang besar bangka.....

aku kalau nak masak nasi mesti bawa periuk nasi tu kat emak aku.....tanya air dia cukup ke tidak.....tapi sekarang nie dah expert.....tapi kalau suruh masak banyak2....mintak ampun.....memang tak pandai.....tak pon panggil emak mertua......"emak tolong tengok air nasi nie ok ke tak".....hik....hik....hik....

oklah.....panjang lak cerita nyer yek....padahal nak tunjuk pengat durian aje......

nie belum masak lagi.......masih atas dapur lagi......

tara......dah siap......berjaya......cicah ngan roti.....husband puji.....sedap......nak bagitahu.....sebenarnya bab masak memasak nie husband aku yang ajar aku......husband aku pandai masak tau......hik....hik...hik....tapi sekarang nie husband asyik balik lambat.....aku kenalah masak.......tapi takpe.....boleh tambah pahala kan......

No comments: