nuffnang

Friday, December 30, 2011

main masak-masak

bukan main masak2 macam time budak2 dulu yek.....nie kira masak ala2 kadar aje....main potong2.....main campak2.....terus jadi lauk.....bak kata orang....masak orang malas.....hik....hik....

al kisah nyer....semalam sebelum pergi kerja.....aku cakap ngan husband aku...."bang...bawang dengan lada kering dah habis.....nanti tolog beli yek".....aku ingat husband aku beli ler bawang tu....rupa2 nyer dia tak beli pon.....aku yang excited nak masak......tengok2 bawang takde lak....apa lagi....terus call husband....."bang mana bawang".....husband aku jawab....."abang tak beli lagi".....aku pon beli takde bawang.....tak jadi ler masak.....terus ngandap tv.....dengan harapan husband balik kang tapau kan ape2 untuk aku......

pukul 7.00 cerita tentang dhia dah start....excited nak tengok....yelah....episod akhir kan......perut lapar pon buat dekkk aje....dok melayan cerita tetang dhia....dengan penuh sedih nyer....sampai meleleh2 air mata....melayan perasan.....tiba2 husband aku balik.....aku jeling aje sebelah mata kat dia.....aku tengok ade bungkusan.....dalam hati lega....tanpa berkata ape2 aku terus layan cerita tentang dhia ....yang husband aku yang baru sampai pon terus duduk layan gak cerita tentang dhia tu......sampai ler cerita tentang dhia habis.....tamat....

aku pergi dapur....tengok2 dalam bungkusan tu hanya ada bawang aje......hampa.....rupa nyer husband aku ingat memang aku nak masak.....nak tak nak....kena masak gak.....perut pon dah lapar......ape lagi aku ajak husband aku sekali masuk dapur......masak berdua cepat skit siap......aku potong2 semua bahan.....husband aku campak2 semua bahan dalam kuali......kira macam main masak2.....romantik plak....poyos.....hik.....hik...maka kesudahan nyer tercipta menu kami.....

 nie dia.....aku bagi nama menu nie..... ikan masin goreng kasih sayang.....semua rasa ada.....masin....masam...pedas.....makan lak time nasi tengah panas....masih berasap2....perghhh....bertambah.....

nie plak....telur dadar bersatu....hik...hik...padahal telur dadar aje.....biar ler aku yang masak...suka hati aku ler nak bagi nama kan.....hik....hik....

No comments: