Photobucket

nuffnang

Thursday, December 29, 2011

sambal ayam petai

seronok lak belajar masak nie.....hik....hik....tengah berkobar2.....memang seronok....time datang malas nyer....apeeeeeeee pon tak boleh......

pagi semalam pergi bawa c hadif check up kat klinik.....habis check up hantar c hadif pergi taska lak.....pastu tu aku terus masuk office....husband aku lak kena pergi hospital.....check up dia punya perut.....punyalah lama husband tunggu kat hospital.....dari pukul 10 sampai pukul 3 lebih baru habis.....last2 husband aku tak pergi kerja....dapat MC.....

pukul 5 aku  balik kerja......masa tu masih kat parking lagi......husband call dia nak keluar.....ada kerja.....tiba kat rumah....otak dah fikir....ape aku nak makan nie.....lapar plak.....nak suruh husband tapau....pukul berapa lak aku dapat makan.....last2 buka peti ais ada ayam....ermmmm masak ayamlah.....tapi sayur takde plak.....kuis2 dalam peti ais (bersepah nyer peti asis aku) jumpa lak timun....oklah tu.....keluarkan ayam....tiba2 nampak lak petai (sedara MIL bagi)....nie kalau aku tak masak.....memang tak terusik ler nie.....ape lagi.....campurlah ngan ayam ajelah......maka terjadi lauk sambal ayam petai.....

 tengah2 goreng ayam....tiba2 hujan turun lak....guruh dentam dentum....takut kau....angkat ayam...tutup api....terus masuk duduk kat sofa.....aku kan penakut.....agak2 dah reda aku sambung balik.....last2 aku siap masak pukul 7....cerita tentang dhia dah start....cepat2 aku hidang makanan.....so sambil nonton tv sambil menjamu selera......berdua aje ngan c hadif......

gambar lagi yek.....penat masak last2 husband balik lewat malam....so malam tadi husband aku tak makan pon lauk aku masak....sedih.....penat aiii masak tau.....tapi takpe....pagi tadi husband breakfast ngan lauk tu.....tapi dia belum komen ape2 lagi.....balik kang nak tanya......hik....hik....aku pon bawa bekal lauk tu kat opis....kebetulan banyak lebih....jimat.....

1 comment:

lovely said...

sedapnya... boleh saya belajar masak dengan awak? hikhikhikkk.......