nuffnang

Wednesday, December 10, 2014

balik n9 dan johor

assalamualaikum....

2 minggu lepas punya cerita....MIL aku ajak balik kampung aku....kat jempol n9....anak buah dia bertunang....pastu dia dia ajak balik ke johor....kampung halamannya....nak jumpa sedara mara....nak bagi ole2 dari haji....




hari sabtu....anak buah MIL bertunang....rasanya ini hantaran belah lelaki kot....







tu anak buahnya....selamat bertunang zana....malam tu aku tidur rumah adik aku semalam....





pagi2 lagi dah bertolak ke johor....nak pekena satay....tapi kita orang breakfast dulu kat n9....makan roti canai....perut apalah ni....hik...hik...





ye...ye orang tu ambil order....sudahnya dia bagi tahu....kita orang letak dulu....pastu kira berbanyak makan.....mula letak sepuluh cucuk ayam....kejap aje habis....terkulat2lah pula tunggu yang lain....ramainya orang...tak berhenti2 orang masuk.....angkat2 tangan....bang...satay daging ada....tunggu...dapatlah sepuluh cucuk lagi....pastu terkulat2 lagi....tunggu...dapat lagi sepinggan...berapa cucuk entah....makin lama makin ramai lak orang....sedap....makan lak panas2....tapi memandangkan ramai orang....kita orang makan apa yang ada ajelah.....






nilah kedai satay yang  kita makan...mula2 masuk kedai sebelah dia....warisan apa nama kedai dia.....tapi satay kat situ dah habis....






jambu ni beli masa kat area felda sri jaya.....rumah atok sedara en. om....murah 2 ketul baru RM1....besar...








kuih2 ni beli kat parit bunga...rumah emak sedara en. om...ada beli kupang juga...masak kat rumah anak buah MIL kat felda moakil, segamat....tidur kat situ malam tu....sebelum tu ada singgah kat sawah ring....kat muar....kira satu hari banyak tempat ler pergi....dah tak ingat tempat lain tu....hik..hik...ada singgah kedai 2 ringgit....murah2...banyak pula kedai 2 ringgit kat johor....






ni dah nak balik....balik tu singgah kat felda medoi.....rumah sedara en.om....berapa banyak sedara en.om kat johor....hik...hik...pastu ada singgah kedai 2 ringgit lagi....kali ini kat segamat pula.....tengah hari tu pekena asam pedas....






No comments: