Photobucket

nuffnang

Thursday, June 2, 2011

taska cendekiawan

c hadif dah pergi school.!!.......c hadif mmg dh lama mintak nk gi school......nampak aje mane2 taska mesti dia jerit.....hadif nak gi school!!......hari2 dok mintak nk gi school......kesian kat c hadif.......aku pon cari2 ler taska untuk c hadif.......bulan 3 yg lepas aku pon daftarkan c hadif kat taska cendekiawan.....tp xde kosong......terpaksa ler kena tunggu.....akhir nyer bulan 6 ade kosong......so semalam buat kali pertama nyer c hadif pergi school.....sebab tu semalam aku ambik cuti.......bukan aku aje.....husband aku sekali.......hehehehe......

pagi2 lg aku dan kejutkan c hadif.....punye ler c hadif excited nak p school.....cepat aje dia bangun......kol 6.30 c hadif dah mandi......x sabar2 nk gi school......dalam kol 7 lbh aku pon hantar ler c hadif pergi school.......aku tengok c hadif selamba aje....aku plak yang risau....biar betul c hadif nie.......aku takut dia nangis aje......aku tanya c hadif....."hadif nak gi school ke"......"hadif nangis x"......dengan selamba c hadif jawab" x"........tiba kat school tu c hadif cepat2 mintak beg dia....punye ler x sabar.......

aku pon p ler office untuk buat pendaftran dan pembayaran.....dah settle semua......bawa ler c hadif p class......tiba kat class c hadif tengok ramai budak2.....terus c hadif x nak....yelah sebelum nie dok gumah pengasuh 2-3 orang aje.......terkejut ler......boleh c hadif cakap kat aku......."hadif x nak lh"....."hadif nak g petronas"....hampeh.....petronas lak......aku pon pujuk ler.......tiba2 hadif nampak plak bilik permainan.....dia pon lari masuk bilik tu....main ler c hadif kat situ sekejap.......pastu aku pujuk dia masuk class balik......dia x nak.....dia nak g petronas gak.......x sudah2 ngan petronas dier........aku pon pujuk lg.....

aku suruh teacher dia ambik......punye ler dia nangis......aku terus bla.....tgu kat luar aje......dalam 2 minit aku masuk blk...ngendap c hadif.....masih nangis lg.....aku keluar blk.....pastu ngendap lg.......masih lg nangis.......tp dh slow skit.......dah penat aku keluar masuk......aku pon ajak husband aku p breakfast dulu.......pas breakfast aku pon call ler school tu....tanya c hadif camne......teacher dia cakap c hadif dah x nangis lg dah.....dah bermain......lega ler aku.......

dlm kol 11 lbh aku call taska tu lg......c hadif ok aje.....alhamdullilah.....kol 4.45 aku pon ambik ler c hadif......punye ler banyak cite c hadif.....macam2......jadi katak ler.....kawan2 ler.....makan tu ni ler.......pastu aku tanya c hadif.....esok nak gi school lg x......x nakkkk......hampeh.......

maka mlm td mula ler episod pujuk memujuk.......akhir nyer aku setuju ler ngan permintaan c hadif.......nak pergi school kena naik vrommmm.....vrommmm aje.......dia nak naik motor aje....x nak naik car....ok ler....aku yang menurut perintah.......

pagi td husband aku hantar c hadif naik motor........alhamdullilah......c hadif x nangis......ok aje.....

td aku call school lg......c hadif ok aje.....tp ade permintaan lak.....c hadif mintak nasi lemak plak kat teacher dia......dia xnak makan biskut......macam2 ler c hadif.......

taska cendekiawan


nampak cam happy aje....tapi sebalik nyer......




pas ambik dr school......c hadif ajak main taman.......sebelah school aje.....layan aje ler.......

3 comments:

ftdanisha said...

wei bape kene nk egdtrer ctu..start dr bpe tahun..ingt nk antor ank2 msuk skolah..nxt yr

Qaseh Ziera said...

pendaftaran + yuran tahunan = RM870
bulanan = RM320
baju = RM60
tilam + bantal = RM30
untuk budak 3 tahun.....untuk lain umur x sure.....

Unknown said...

akak..ok x hadif kat taska tu?nurul pun ingat nak hantar adam kat cendiakawan...adam xder pengasuh sekarang ni :(