nuffnang

Wednesday, March 25, 2015

padi house

assalamualaikum....

selamat pagi...minggu ni dah mula rushing balik....kena gosok baju banyak2....almaklumlah...budak dah mula sekolah dah...baru sorang anak sekolah zira oii...tulah pon dah kecoh...ada orang tu 5 orang sekali sekolah...elok aje....hik...hik...

masa pon berjalan ngan pantas sekali yek....dah akhir bulan tiga...pastu masuk bulan 4...aira hanisah pon dah nak masuk setahun 7 bulan....kejap ajekan....macam boleh tambah lagi sorang aje....ehhhhh....hik....hik...

oklah....jom cuci mata tengok gambar makanan....gambar lama juga....makan ngan budak opis kat padi house....sebenarnya banyak tempat pergi makan....tapi nak snap gambar punyalah malas....nape yek...hik...hik...cerita pasal makan ni...teringat lak satu kejadian....masa tu pergi makan ramai-ramai kat ioi....3 kereta pergi....hari jumaat....dah melantak...dah kenyang masing2....pastu berpisah jap...ikut haluan masing2...nak balik tu...boleh lak satu group ni sesat dalam ioi....tak jumpa parking....kebetulan aku tumpang dia orang....tengok jam dah pukul dekat pukul 3 dah....macam cacing kepanasan masing2...orang tak pernah buat salah...bila sekali buat salah...kecut mecut...macam2 ragam....panik masing2...duduk dalam kereta pon rasa tak aman....driver lagilahkan....jiwa kacau.....hik..hik...











Friday, March 20, 2015

Fraser's Hill

assalamualaikum....

salam jumaat....selamat pagi semua....

ini pon cerita basi juga....cerita 2 minggu lepas....hik...hik...percutian yang tak dirancang....nak kata bercuti pon tidak...nak kata jalan2 pon tidak......kita orang ikut en. om buat kerja....tu pon last minute...sebab kawan dia tak boleh pergi....jadi hotel kosong....en. om buat kerja...kita orang lepak dalam hotel aje.....cukup masa time makan...kita orang pergi makan....pastu lepak dalam hotel semula...tulah kerja kita selama 3 hari 2 malam....hik..hik..amir hadif ponteng kelas kafa satu hari....

jomlah layan gambar yang ada...hari pertama memang tak ada ambil gambar....aira hanisah muntah...habis baju aku semua....bila tengok aira hanisah muntah...amir hadif pon ikut jejak....rupa2nya anak2 aku tak boleh jalan bengkang bengkok ni....mabuk...balik tu pon berapa kali berhenti....masing2 pening....tu pon aira hanisah muntah lagi....tengoklah gambar yang sempat aku ambil...semua tu gambar masa last day.....



gambar kat pintu masuk fraser's hill
















singgah kat kebun sayur....belilah skit sayur...










singgah jap tengok ikan...bagi ikan makan....









Tuesday, March 17, 2015

happy birthday en. om....

assalamualaikum.......

apa khabar semua....minggu ni agak relaks sikitkan...maklumlah budak cuti sekolah....takdelah berebut lif....dah lif satu aje yang berfungsi......cerita pasal lifkan....teringat plak kes minggu lepas...biasanya...aku akan turun dulu hantar aira hanisah kat blok sebelah....en. om lak turun kendian...amir hadif kadang2 dia ikut aku...kadang2 dia ikut en. om...hari tu dia ikut en om....lepas aku hantar aira hanisah...aku terus ke kereta....sampai ke kereta....tengok2 en. om dengan amir hadif tak ada...aku pon tunggu kejap....hati berdetik...kenapa lambat sangat pula dia orang ni.....aku rasa tak sedap hati....aku pon jengah ke lif....dengar bunyi loceng lif....habis tu dengar orang cakap ada orang tersangkut dalam lif.....sudah...mesti en. on ngan amir hadif dalam lif tu.....nasib baik ada orang tolongkan telefon bomba....dekat aku memang tak ada apa2....handbag semua kat en. om....tunggu punya tunggu....dekat 45 minit baru dia orang keluar...dahlah tersangkut dalam lif lama....kena turun tangga dari tingkat 12 lak tu....memang dugaanlah....hari kejadian tu pula tu en. om semput....amir hadif pula ada ujian....punyalah risau aku....macam cacing kepanasan....tak pasal2 aku datang kerja lambat....amir hadif biasalah...siap muntah dalam lif....en. om pula siap buka baju....tak tahan dia....muka masing2 pucat lesi....kesian...rupa2nya lif overload....penuh sangat....sebab tu lif tersangkut.....lif satu...masing2 berebut...sumbat selagi boleh.....

pagi tadi lak kat blok pengasuh aira hanisah pula ada orang terperangkap dalam lif....nasib aku tak sempat naik lif tu....terpaksa aku naik tangga....blok tu sama nasib gak...satu lif gak berfungsi....kalau waktu kemuncak...memang aku ikut tangga aje...tingkat 3 aku gagah lagi...hik...hik..

oklah...jomlah layan cerita dah basi aku ni....birthday en. om....26/02 yang lepas...sambut dengan anak2 aje....





happy birthday...happy birthday....





tiup lilin...





potong kek...






suapan dari amir hadif....aira hanisah lak cuba melepaskan diri....hik...hik..







birthday boy.....yang tukang beli kek....birthday boy sendiri dan ditemani oleh amir hadif.....hik...hik...beli kek kat kedai apa namanya....dekat2 dengan mydin kat presint diplomatik...wonderland apa entah.....




Tuesday, March 3, 2015

makan kat nando's

asslamualaikum...

alhamdullilah....kenyang...hari ni aku lunch makan nasi lemak lauk ayam...breakfast pagi tadi makan bihun goreng lauk sotong....beli breakfast beli untuk lunch sekali....tu pon kirim kat orang....cafe kat opis aku masih tutup lagi...ermmm...nak keluar...malasnya...dengan cuaca yang panas....memerap kat opis ajelah....tapi bila memerap kat opis...kesejukkan yang melampau....apa lagi...berselubunglah...hik...hik...

ini cerita awal tahun hari tu....biasalah....cerita dah basi....hik...hik...belanja dia orang makan kat nando's...



kusyuk memilih menu....






seperti biasa....air sampai dulu....







MIL punya....







aku punya...share dengan aira hanisah...







tuan besar....en om punya...








tuan kecil...amir hadif punya....hik..hik..








apa yang difikirkan...








ibu n gegirl....






handsome boy...






MIL dan en. om