Photobucket

nuffnang

Thursday, November 27, 2014

karnival upin ipin & ultraman di picc

assalamualaikum....

malam tadi tengok bola...malaysia lawan thailand....memang sengitlah....geramm aje....en. om asyik menjerit...sampai aira hanisah jadi takut...kena lepuk sekali dengan aku....hover tau...hik...hik...tapi malaysia kalah 2 - 3.....

hari ahad yang lepas....bawa budak2 pergi tengok karvinal upin ipin dan ultraman kat picc...ikutkan malas aku nak pergi...tengok kat fb jalan sesak...tapi permintaan amir hadif....dah dapat cemerlang kenalah belanja...aku nak belanja dia makan2 aje...tapi dia nak juga tengok upin ipin...tunaikanlah permintaan dia....kebetulan akak aku kat cheras ada tanya pasal karnival tu juga...nak bawa anak2 dia...dapat cemerlang juga...dia  mula2 tak jadi pergi...tapi bila hari kejadian....dia pergi juga...dia sampai dulu dari aku lak tu...hik..hik...

tapi memang kecewalah....dengan jalan jem....parking jauh...masuk2 ...ya allah...penuh dengan manusia....lif penuh...naiklah tangga...tak tahu nak tuju ke mana dulu....nasib akak aku dah sampai dulu...dia tolong belikan tiket...RM15 untuk dewasa...RM5 untuk kanak2...kita orang beli tiket untuk masuk magical...nak masuk dewan satu hal...berasak2...dengan bapa cari anak...anak dia hilang....menjerit2lah nama anak dia...alhamdullilah jumpa...pergaduhan bermula...perang mulut...bayangkan satu pintu...semua orang berpusu2 masuk...tak beratur pon...takde orang check tiket...main masuk...bertolak2...orang kiri suruh stop bagi dia orang masuk dulu....katanya dah tunggu lama...orang kanan kata dia orang pon tunggu...maka tolak menolak pon berlaku...aku yang kat tengah2 dah tersepit....dengan dukung aira hanisah....bisinglah.....menjerit2 emak bapak yang bawa baby...bayangkanlah...."anak saya tersepit...ada baby ni...jalan tolak"....menangislah aira hanisah...

bila dapat masuk...cuma ada persembahan robot menari...upin ipin kat skrin menyayi...3 ke 4 lagu...pastu berborak dengan kat ros kat skrin...habis....ermmmm....takde pon upin ipin keluar...kalau nak tengok ultraman tunggu pukul 1 kat pentas utama....dengan manusia yang ramai....tak sanggup aku...tu pon muka en.om dah masam....ajak balik...dah beli tiket...takkan nak balik....memang kecewa giler....sian amir hadif....






marah...nak masuk lif....




tak menyempat...lif tu rosak...memang terbuka aje...entah bila nak betul entah....






kusyuk membaca...






sebelum tu breakfast dulu kat food court presnit 9...






nyammm....makan nasi lemak lauk ayam berempah...







nak bergambar pon susah....berebut2...









tak naklah gambar ni...nak upin ipin yang betul2lah ibu....






penat...basahkan tekak....






berpeluh2...panas....





No comments: