Photobucket

nuffnang

Wednesday, October 15, 2014

ke mana menghilang

bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum...apa khabar semua....ke mana menghilang zira oiii....hik...hik...entah sejak menjak ni macam busy aje....macam2 aktiviti...macam2 benda nak buat....tambah lagi sifat malasnya....sudahnya blog pon sunyi sepi....

kat opis kena buat fail meja...pastu ada sukan....tamak haloba....semua sukan aku main...takdelah semua...tu tipu....hik..hik..saya boleh join sukan...tapi latihan saya tak boleh join...nak ambil anak...tiba hari kejadian...terus terlonjak2....berlari....pastu terus sakit kaki....makna taknya...terkejutlah urat tu....orang terorkan...hik..hik....bangun dari tidur...jalan pon dah terkangkang2....takpe...just fun...

anak dara aku...aira hanisah....dah pandai jalan...setahun lebih baru dapat kaki...sekarang dah tak reti duduk diam....kuat mengemas...pantang nampak gate dapur terbuka...mesti peti ais dia tuju dulu...susun aku punya freezer magnet....kreatif....pantang nampak buku...mula2 elok aje...pastu dia koyak2kan...yang jadi mangsa buku abang dialah....suka mengemas kain baju....habis dia keluarkan kain baju dari almari...kain baju kotor dalam bakul pon dia main gak....perkataan pertama dia tahu...cat...apa jenis binatang...semua cat....hik..hik...pantang nampak kucing....kemain suka...panggil ibu....ayah..abang...tak tahu....puas ajar...tapi kalau kita sebut dia kenallah....

tu kisah adik...kisah abang lak...abang sekarang dah besar...lagi 2 bulan lebih nak masuk darjah satu....kejap aje masa berlalu...kejap anak bujang aku nak sekolah...entahlah....macam mana dia nanti...dia macam biasa...mulut bising...banyak cakap....ada aje idea dia...kadang2 benda pelik2 dia dia tanya kat aku...kenapa tetek kucing ada banyaklah...kenapa kita kena sembahyang 4 rakaat...3 rakaat...2 rakaat...satu rakaat takde ke...macam2lah dia tu....kisah bapa pula...en. om...busy sentiasa...hik...hik..oklah...tu ajelah nak cerita....bye...










No comments: