Photobucket

nuffnang

Wednesday, September 3, 2014

happy birthday aira hanisah

assalamualaikum...

sebelum aku cerita pasal birthday anak dara aku...aku nak cerita pasal cerita sedih...tak tahu sedih ke kat kau orang...bagi aku sedihlah...cerita dia macam ni....pagi2 aku hantar aira hanisah...memang akan jumpa kucing...kat blok aku atau blok pengasuh aira hanisah memang banyak kucing....aira hanisah memang suka kalau dapat jumpa kucing....bila nampak aje kucing...dia sebut...cattt...takdelah terang sangat dia cakap cat tu...pelat2 gak ler...nak eja pon aku tak tahu macam...kau orang buat faham2 aje ler...budak baru setahun cakap macam mana...hik..hik..kadang2 siap cit..cit...panggil kucing tu...bila dekat dengan kucing....berani dia pegang kucing tu...tak dapat pakai tangan...dengan kaki pon boleh...janji dapat sentuh....lain lak dengan abang dia...amir hadif suka kucing....tapi nak pegang memang takut...anak kucing berani sikit ler dia pegang...tu pon hujung jari aje....dah banyak kali kita orang bawa kucing balik kat rumah...tapi sekejap ajelah....bagi makan...main2 jap...pastu hantar balik kat bawah....

semalam...pagi tu hantar aira hanisah....mula2 jumpa kucing dah besar...tengah main2 dengan kucing tu...pastu amir hadif nampak lak anak kucing...dia pon jerit..."ibu...anak kucinglah ibu"....aku pon pergi tengok...alahaiii....siannya...ada 2 ekor...tengah tidur....perpelukan....dahlah tempat tu tempat orang parking kereta dan motor....aku nampak ada kotok...aku suruh amir hadif ambilkan kotak tu....aku masukkan kucing tu dalam kotak dan suruh amir hadif letak kucing tu kawasan berbumbung....sian lak...

balik kerja semalam....tengok2 kotak tu dah kena lempar tepi lokang....kucing tu lak tak nampak...pagi tadi hantar aira hanisah....macam biasa...amir hadif akan cari kucing untuk tunjukkan kat adik dia....tiba2 amir hadif nampak anak kucing semalam...dia pon berlari nak tengok...sekali amir hadif menjerit...."ibu anak kucing dah mati..."aku pon pergi tengok...memang dah mati...perut dia dah terburai...rasanya kena langgar....yang lagi seekor tu...pandang aje...sayu tengok muka dia...duduk aje kat situ...sian dia...tak tahulah adik dia ke...abang dia  ke...kakak dia ke yang mati tu...pastu aku pon hantar aira hanisah....

balik dari hantar aira hanisah...amir hadif ajak husband aku...alihkan lagi seekor anak kucing yang hidup tu....aku pon terus pergi kerja....kat opis...husband aku call....dia bagitahu...masa dia nak alihkan kucing tu...tiba2 ibu kucing tu sampai....dia pergi kat anak dia yang mati tu...dia gerak2kan anak dia...banyak kali...sambil...meow...meow...panggil anak dia....pastu dia terus angkat anak dia...berlari2 dia bawa anak dia pergi...uwaaaaa.....sedih...husband aku cakap...masa tu mata amir hadif berkaca2...cebik nak nangis...husband aku pon dia tersentuh...sedihhhnya...itulah kasih seorang ibu....

oklah...tak mahu sedih2...berbalik pada cerita yang asal....hari isnin hari tu (1/09)...kita orang sambut birthday aira hanisah...sambut 4 beranak aje...gembira budak tomei2 tu...orang tepuk tangan...dia pon tepuk...entah dia faham ke tidak....hik..hik...jom...layan gambar....




beli one slice aje...beli besar2 pon siapa lak nak habiskan...amir hadif aje pengemar kek...








amir hadif pon sibuk....dia pon nak kek juga...aku beli kek durian untuk amir hadif....dan white chocolate macadamia untuk aira hanisah.....







tengok...betapa menyibuknya amir hadif....dia pon nak sambut birthday gak...








layankan ajelah amir hadif tu...satu tahun berapa kali nak sambut birthday dia...








kami empat beranak....







bapak dan anak2nya....







happy birthday to you...happy birthday to you...happy birthday to aira hanisah...







ambil kau...lambat sangat....saya dah lapar...







puas hati...dapat pegang kek....







saya nak kek...







suruh potong kek....







wah...sedap gak....kek ni....














sedapnya....happy birthday sayang.....moga jadi anak yang solehah...anak yang bijak....pandai...anak yang lembut hatinya.....anak yang cemerlang di dunia dan akhirat....ibu...ayah...abang...sangat sangat dekat gegirl....











1 comment:

lovely said...

Happy Birthday cayung..
moga berjaya dunia akhirat amin..