nuffnang

Tuesday, August 12, 2014

persembahan tahunan dan majlis perkahwinan

assalamualaikum...

hari ini aku dah start puasa nam...orang lain dah habis buat...aku baru terhegeh2 nak buat....tu pon malu kat husband...dia start puasa semalam.....ajak isteri buat tak tahu aje...baik dia buat dulu...hik..hik...insya allah aku puasa sampai hari khamis...jumaat tu ada jamuan kat opis...pastu sambung balik minggu depan...harap2 sempatlah...caiyok..caiyok...

hari ahad yang lepas...taska amir hadif ada buat persembahan tahunan...pastu ada majlis perkahwinan sekali...anak lelaki pengasas taksa amir hadif kawen....so...dapat makan free lagi....hik..hik...persembahan dari umur 4 tahun hingga 6 tahun...buat kat uniten, bangi....




amir hadif...tahun ini buatkan 2 pasang baju melayu untuk amir hadif dan husband...raya pertama dia orang pakai warna kelabu...hari raya ke 5 kebetulan hari jumaat dia orang pakai baju warna purple lak...baju melayu warna kelabu aku tempah buat baju melayu cekak musang...warna purple ni aku tempah buat baju melayu johor....amir hadif minta aku pakaikan baju warna purple untuk persembahan dia...dia kata tak suka pakai baju melayu warna kelabu tu...dia punya kolar tercekik.....nanti susah amir hadif nak buat persembahan....hik..hik...








tutup mulut....gigi takde...







amir hadif dengan kawan dia...








adik yang sentiasa happy...tapi tak nak duduk..nak berdiri dan bebas...lenguhh weiii...adik tumbuh gigi...abang hilang gigi...hik..hik...








amir hadif dan ibu...








giliran ayah pula jaga....







ucapan dari pengasas taska cendekiawan...ehh..dah tukar nama taska amir hadif...apa yek...tunas cendekiawan ke apa...entah lupa plak..memandaiii...hik..hik..









persembahan dari class amir hadif....bawah jagaan cikgu ila....







aku duduk belah kiri...amir belah kanan lak...plak duduk kat barisan tengah....aduhhh...nampak tak amir hadif....








langsung tak nampak amir hadif dah...amir hadif tukang kira 1 2 3...tunduk...2 kali...mula2 dan akhir persembahan....dia orang nyayi 2 lagu...musabah cinta dan suara azan..sedih lagu tu...amir hadif pon kata sedih....apa2 pon terbaik persembahan dia orang...









masa persembahan amir hadif...gegirl ni tidur...









habis persembahan amir hadif...aku suruh husband aku pergi ambil makanan...lapar sesangat....dahlah pesembahan amir hadif second last...selalu macam tu....asyik last aje...nyampah..hik...hik...masa tunggu makanan...pengantin pon sampai....









lapar...lapar...sedapnya....ada lagi aku makan...bihun sup dan cendol.....makanan semua sedap2....

masa ni amir hadif tengah beratur ambil belon...lepas persembahan dia orang diberikan belon sorang satu....sampai nak habis makan amir hadif tak keluar lagi....aku pon pergi tengok...masa tu dia baru aje dapat belon ipin...pastu boleh dia minta lagi satu belon kat cikgu dia....untuk adik plak...aku pon cakap...takpe..nanti share aje dengan adik....aku pon bawa dia keluar  terus bagi makan....sian lapar....lepas makan dia terus pergi minta lagi belon untuk adik dia...punya sayang kat adik....dapatlah belon dora....pastu dia pergi main dengan kawan dia...aku sambung makan...biarkan aira hanisah main belon...sekali...pommmm....meletup dah belon aira hanisah....terbang kena kipas....penat abang ambil belon untuk adik....hik..hik...

amir hadif ni....kalau dapat apa2...dia mesti ingatkan untuk adik juga....hari tu orang yang ngajar dia ngaji bagi duit raya....balik tu dia tunjuk kat aku....pastu dia cakap...alamak lupa nak minta adik punya....esoknya...dia bawa balik duit lagi...dia kata untuk adik...aku tanya...amir hadif minta ke...yelah...amir minta untuk adik...acik tu kata dia lupa plak nak kasi adik punya...ya allah...maluu.....masa raya pon sama...kalau dia dah dapat duit raya...mesti dia tanya adik dah dapat ke ibu....perihatin sangattt.....








balik dari persembahan tu singgah manjaku....beli pampers dan lain2....tiba rumah...husband aku terus pening2 lalat....takpe...doktor amir hadif ada....siap bagi pakai cool fever buatan sendiri lagi....hik..hik...









1 comment:

lovely said...

bagus amir hadif..macam tulah abang.. selalu ingat adik..