Photobucket

nuffnang

Thursday, August 7, 2014

membebel + borak kosong

assalamualaikum....

selamat pagi...sihat ke semua...macam ramai bebenau yang baca blog kau zira oiii...hik...hik...hari ini aku malas nak upload gambar...hari ini aku nak membebel + borak kosong aje....

kau orang dah ada jemputan rumah terbuka ke....aku hari sabtu ni dah ada 3 jemputan...entah sempat ke tidak...tempat lak lain2....tengoklah yang mana sempat....minggu ni start ler gantung periuk belanga...makan free aje....alhamdullilah...rezeki...rezeki jangan tolak...musuh jangan dicara..betul tak...siapa yang berhayat nak buat rumah terbuka...boleh jemput kami sekeluarga...hik..hik..tak malu...aku lak...entahlah....nak buat umah terbuka ke tidak...macam tak aje....hik..hik..tengoklah macam mana....

kau orang dah start buat puasa nam ke...aku ni liat lak...husband aku dah hint2 dah...hik..hik..bila nak start entah...aku tahun ni puasa penuh...takyah ganti2...lega....masa sebelum puasa berat aku 46kg...masa bulan puasa berat aku turun jadi 43kg...raya dah naik balik...45kg....melantak aje kerjanya....

kain baju yang basuh hari tu dah berlipat....tapi tak bersusun lagi...membasuh satu hal...melipat satu hal...nak menyusun lak...baju lain plak menanti...berserabut kepala aku...baju dah bertambah...anak dah dua...hanger lak asyik tak cukup aje....tak tahu aku nak humban kain baju kat mana....

rumah lak...tak tahu nak cakap...kemasnya kejap aje...pastu bersepah balik...sana sini bersepah...lagi aku serabut kepala...hurrrggghhhh...nangis...amir hadif bila kau suruh kemas balik...liat...jap..jap..geraknya tak...bila aku marah...boleh dia bagi cadangan kat aku...ibu...apa kata ibu ambil orang gaji...nanti ibu suruh aje dia buat kerja...ehh...kemas rumah saya nie...pastu mandikan anak saya nie...kan senang...nanti amir hadif pon boleh suruh dia ambilkan air....amir hadif duduk aje kat sini....amboiii...kemainkannnn....

aira hanisah boleh tahan gak....apa yang boleh di capai...semua dia ambil...sama naik dengan abang dia...abang dia usahlah cakap...dia punya uji kaji aje....satu rumah bersepah....baru 2 anak..rumah dah macam tokang pecah...sabar...sabar...hik...hik..

oklah tu aje nak membebel...ikutkan banyak lagi...satu hari satu malam belum tentu habis...hik...hik..







3 comments:

lovely said...

HEHHEHE... pandai betul Amir Hadif tu.. sabo ye ibu..hihihi

jaja_NorLiza said...

hehehhe...standard bila dah jadi mak-mak ni kan??? bebel 2 hari pon x abih lagi..saya yg anak sorang pon pening! haish! selamat hari raye!

Qaseh Ziera said...

lovely: biasalah amir hadif tu...hik..hik..

jaja: tulah...dah jadi ibu2 nie..faham2 ajelah....hik..hik..selamat hari raya...