Photobucket

nuffnang

Monday, August 11, 2014

jemputan rumah terbuka

assalamualaikum....

hari isnin...lemau aje rasanya...mata nak lelap aje rasa...berapa kali menguap....hik..hik....hari sabtu aku ada 4 jemputan...2 di seremban...2 lagi di putrajaya...tapi semua buat petang.....tak terkejar...konon2nya...pergi kat seremban dulu...pastu baru ke putrajaya...akhirnya satu rumah tak dapat pergi....rumah pertama rumah akak aku...lantaklah...dia kata buat petang..aku datang awal juga...rumah akak sendiri...apa kisahkan...hik..hik..pukul 2.30 aku sampai rumah dia...melantak dulu...pukul 4.30 rumah ke 2...jiran rumah aku kat seremban.....sampai putrajaya dah magrib...mula2 macam malas dah nak pergi..rumah member opis lama aku.....tapi husband aku ajak pergi gak...tak baik katanya...orang dah datang rumah kita...kita tak datang plak rumah dia....so..bekejar cari hadiah....sebab dia buat birthday party anaknya....sampai rumah dia dah malam...rumah yang last...kita orang tak pergi...sian kat aira hanisah.....lagipon nak bagi dia makan....orang lain melantak sedap2...dia tengok aje...hik..hik...dia pon dah rimas....




sebelum keluar rumah...awal lagi...mehlah berposing...kang kat rumah orang tak maknanya nak snap2...segan lak...hikk...hik..





kami lagi...tu tengok gigi amir hadif...dah patah...2 batang dah patah...banyak gigi dia dah goyang....tunggu nak roboh aje...hik...hik..mula patah gigi bawah....masa tu tengah bersahur...dia makan ayam...tiba2 menjerit...tengok gigi dia dah berdarah...dah nak tercabut sangat...tapi drama swasta dia...setengah jam jugalah ayah dia pujuk...macam2 helahlah ayah dia buat...last2 husband aku bagi benang...suruh dia tarik...tapi tak berjaya...husband aku cakap dengan dia...meh ayah tolong masukkan benang kat gigi amir hadif...dia pon bagi ler....bila dia buka aje mulut....husband aku pon terus tarik aje gigi tu....selesai...terpinga2....hik...hik..heboh....belah atas hari sabtu patah....heboh gak...aku malas nak layan...ngeri...hik..hik..biar dua beranak tu....pandai2lah bang oii....




buah hati kami....bila gigi amir hadif patah....teringat plak kisah amir hadif dengan emak sedara husband aku...amir hadif panggil tok su....masa tu raya....2 tahun lepas rasanya....masa tu time tu kita orang beraya kat rumah tok su.....kat kuala selangor.....masa nak balik tu...kita orang pon bersalam....tiba giliran kat amir hadif....amir hadif pon salam...masa bersalam tu...boleh pula dia tegur tok su tu....ee.....gigi dah tercabut yek....kita orang gelak ler....aku pon terkedu....tok su tu pon cakaplah....bertuah punya budak.....banyak2 cucu aku datang...tak pernah tegur....dapat cucu ni berani  tegur gigi aku...hik...hik...lepas tu ada kita orang datang lagi rumah tok su tu...boleh amir hadif senyap2 pergi tanya...tok su...tok su dah buat gigi ke belum....hik...hik...tulah amir hadif....ada aje modal dia....






abang dan adik...






ni kat rumah akak aku..orang tak datang lagi...makanan pon belum habis hidang....ada aku kesah...dah lapar ni.....bagi makan dulu...hik..hik..amir hadif suka makan redang....









3 comments:

aizamia3 said...

Selamat Hari Raya buat Qaseh Ziera..
Bila beraya macam2 hidangan disediakan..

Qaseh Ziera said...

selamat hari raya juga aizamia3...sampai senak perut...semua nak rasa..hik..hik..

lovely said...

hahha.. kelakarla amir hadif ni..boleh pulak dia tanya atuk tu..dah buat gigi ke belum ye..hihi..