Photobucket

nuffnang

Thursday, August 21, 2014

jamuan raya

assalamualaikum...

alhamdullilah...semalam aku berjaya habiskan puasa nam....husband aku pon sama...tapi dia terpaksa tambah satu hari...gara2 meneman isteri puasa....hik...hik..

hari jumaat lepas opis aku ada buat jamuan raya...tapi buat ala kadar saja....setiap tahun memang ada pertandingan gerai dan persembahan....tapi tahun ni hanya pertandigan gerai saja...tahun lepas aku tak kesempatan join jamuan raya kat opis...sebab aku tengah berpantang....kira tahun ni tahun pertama aku dapat join....pejam celik rupanya...dah setahun lebih aku kat opis ni...hik..hik..tapi aku tak dapat ler berkerjasama menghias gerai pagi tu....sebab pengasuh aira hanisah pergi klinik ambil darah....tapi..tapikan...aku ada tolong juga petang khamis tu....pastu ada tolong beli barang2...2 hari berturut2....kira tak ada rasa bersalah sangat.....tapi segan jugalah....hik...hik...sian dia orang...bertukus lumus pagi tu....menghias semua baru pagi tu boleh start....pukul 11 dah kena nilai dah.....

yang bestnya gerai kita orang dapat no.2....tak jauh pon beza dengan gerai yang dapat no.1 tu....hik..hik...tema hari tu adalah merdeka raya...kita orang plak dapat gerai buah...so semua sepakat nak buat ala2 dusun gitu.....pagi pertandingan gerai...petang baru makan2 dan penyampaian hadiah....eh...ada lagi pegawai unit aku dapat best dress untuk perempuan.....yang lelaki dari unit lain...





bidai yang belakang tu aje yang sempat aku deco....






orang kuat....




bertukus lumus....terbaik korang.....





buah...buah...lai...lai...hik..hik...






aku baru sampai....semua dah siap....bergambar ajelah...hik..hik..







bergambar lagi.....sebelum gerai kami di nilai.....







kami dipaksa....pakai prop original...tu yang menang...hik..hik...tu ada buah durian lagi...bukan tiruan tau...betul punya durian....bau dia ada dah ada markah....tu yg dapat markah lebih....hik...hik....








paksa kena pakai kain batik lak....








comel tak mak dara ...yang pasti kami semua dah ada anak 2....







berangan....padahal kena sambut tetamu aje....






jamuan raya...yang ni belah petang lak...








rakus tak aku...hik..hik...kambing weiii....







dah selesai...aku pon tak ada...dah balik...thanks semua...tahun depan kita try dapat no.1 lak...insya allah....




No comments: