Photobucket

nuffnang

Tuesday, August 5, 2014

cerita hari raya

assalamualaikum....

selamat hari raya...maaf zahir dan batin...kau orang dah start kerja ke...dah ramai mula bekerja...aku semalam dah start keja dah....back to normal....tapi semalam lemau aje aku rasa...tak cukup cuti seminggu...nak raya lagiiii....hik..hik..

tahun ini aku beraya di kampung husband aku dulu...kampung sangat ler....macam jauh bebenau...sentul aje pon....hik..hik...raya pertama beraya di kuala lumpur dan kuala selangor.....

ikutkan raya ke 2...aku beraya ke melaka...tapi aira hanisah baru baik demam...ada jankitan kuman dan darah putih dia tinggi....ikutkan dia ke check balik kat putrajaya..tapi aku cakap aku bercuti raya....doktor keluarkan surat....suruh refer mana2 hospital...so aku bawa dia ke HKL aje...lepas check...alhamdullilah....semuanya ok....petang tu aku terus balik kampung aku kat jempol, n9....jem kau...dari KL lepas zohor...sampai pukul 6 lebih...malam tu kita orang beraya rumah sedara mara yang dekat2 aje....

raya ke 3...beraya di pahang.....rumah emak sedara husband...sepadan n9 aje...pastu pastu adik ipar aku ajak beraya rumah MIL dia kat temerloh.....tiba rumah dah magrib...

raya ke 4...MIL aku ajak balik johor....tapi kesian lak kat aira hanisah...takut nak bawa jalan jauh2 sangat....so aku cakap dengan husband...kita raya yang dekat2 ajelah...tahun ini johor dengan melaka takyahlah pergi...kita orang pon  beraya rumah kawan2 dan rumah emak sedara husband......

raya ke 5...lepak2...tunggu orang datang beraya...lepas sembahyang jumaat...kita orang pon balik putrajaya...tapi singgah rumah akak aku kat seremban...lepas magrib baru bertolak ke putrajaya....

raya ke 6...duduk rumah...basuh kain baju yang berlambak....nak nagis tengok kain baju....

raya ke 7....ke kuala selangor ada majlis cukur jambul dan rumah adik ipar....

jom layan gambar raya kita orang....












gambar dia atas gambar raya pertama...tema tahun ni...warna kelabu....baju aku dan aira hanisah...lace tu aku yang jahit sendiri...tambahlah manik sikit2....gigih...hik..hik..amir hadif susah betul nak ambil gambar dia...






puas budak ni main bunga api...penakut budak ni...mercun pop2 dia takut....alhamdullilah puasa penuh dia...








raya ke 2...masa ni di HKL...






raya ke 5...masa dah bersiap nak balik...aira hanisah dan anak buah...qahir...







raya ke 7...majlis cukur jambul....tu aje yang sempat ambil gambar...


kepenatan...abang aje tak reti penat...







1 comment:

lovely said...

selamat hari raya zierah..maaf zahir dan batin..
Wah.. korang tema kelabu merah, aku pulak hijau merah..hihi..