Photobucket

nuffnang

Wednesday, August 27, 2014

aira hanisah sudah 1 tahun

assalamualaikum....

timbul kembali...hik..hik...bz memanjang....hari cuti asyik berjalan aje...hari sabtu hari tu...pergi open house 4 buah rumah...pastu singgah manjaku....tiba rumah dah malam...hari ahad pergi nsk...beli barang2 rumah...semua bagai...banyak dah habis...syampu...ubat gigi...barang dapur...dah kosong dalam peti tu...asyik gantung periuk aje...minggu ni last kot pergi open house....kembang dah badan ni...asyik makan aje...hik..hik...

alhamdullilah...25hb hari tu genaplah anak dara aku setahun....anak dara aku lahir betul2 hari gaji...pandai...hik...hik...tak sempat lagi nak sambut birthday dia....tengoklah hari sabtu ke ahad ni...tu pon sambut 4 beranak aje....

25hb hari tu juga dia kena cucuk setahun...pagi2 dah dapat hadiah....hik..hik..berat naiklah...dari 6.6kg...jadi 7.1kg...tapi masih atas line...tak memuaskan...janji naikkan dik....hik..hik..

masa bawa dia pergi cucuk kat klinik...keluar aje dari klinik...dapat call dari akak aku...bapa sedara aku meninggal...tahun lepas wife dia yang meninggal...hari tu aku el balik kampung....balik hari aje....

anak dara aku tu belum pandai jalan lagi....tapi berdiri tu dah boleh dah....memanjat pon pandai...kalah abang dia...dia punya lasak....perkembangan terbaru....kalau cakap clap...clap...dia pandai tepuk tangan dah....bye2 pon dah pandai...salam pon dah pandai...siap tinggalkan air liur lagi...hik..hik...kalau tanya...mana sakit...cepat2 sapu2 kat kepala....walaupun tak terhantuk....kalau minta kiss...dia bagi kepala...jadilah...hik..hik...

sekarang ni tak boleh tinggalkan dia sorang2...hari tu lepas ambil dia...letak dia dalam walker...aku masuk bilik jap...simpan beg...keluar tengok dia dah atas sofa....urut dada...pastu asyik nak main pintu...tak kisahlah pintu apa...pintu bilik...pintu laci...suka benau buka tutup...suka keluar spender abang dia...dahlah laci tu tak boleh aku nak ikat...laci lain aku dah ikat dah...dah pernah tersepit jari tu...tapi nak main gak..tak serik...tak betul2 sakit kot...hik..hik...

suka berebut barang dengan abang dia...kuat dia...kalau dia tak dapat....menangis....tak mahu mengalah....hari tu bagi dia dan abang makan buah anggur...aku tukang buang kulit...lambat ler...3 orang makan....termasuk aku sekali...hik..hik...masa nak suap abang dia...punya dia marah...tarik baju abang dia...tumbang gak ler abang dia...tak padan yang kecit....nak menang aje.....dia suap apa dia makan...pantang tengok orang makan...dia punya mulut...tergamit2...

gigi dah 4 batang...2 atas...2 bawah...dia tumbuh gigi atas dulu...orang tua2 cakap...kalau tumbuh gigi atas dulu...cakap besar...betul ke...pastu gaduh laki bini...ikut abanglah ni...ikut ayanglah ni...memandai ajekan.....jangan dik...ibu cili kang mulut tu...hik...hik....






buat orang geram aje....






nie balik dari klinik...lepas cucuk...singgah breakfast jap sebelum balik kampung....




No comments: