Photobucket

nuffnang

Friday, May 9, 2014

preparation birthday party's amir hadif

assalamualaikum....

pagi2 aku dah berpeluh...macam mana tak berpeluh....cuaca memang dahlah panas....walaupun hujan....pagi tadi keluar rumah...tunggu lif...biasalah rumah aku...lif yang berfungsi hanya satu aje....lif lagi satu tu aku pon tahu....kejap2 rosak...pagi elok...petang dah rosak...memang sentiasa rosak....jadi kena keluar awal setiap pagi...kena berebut lif....kena tekan butang lif tu.....atas dan bawah....kena tekan dua2 sekali...selalunya kena naik atas dulu...baru turun bawah...tu pon dah hampir penuh oarang dalam lif tu....biasalah...lepas tu....setiap tingkat ler terbuka...berpeluh2lah dalam lif tu....macam ikan sardin....

keluar dari lif tu...nak hantar aira...tiba2 perut lak memulas...alamak...masa nie ler kau buat hal....macam mana nie...takpe...hantar aira dulu...makin lama...makin memulas ler....masa tunggu lif....ya allah....kenapa lambat sangat nie...keluar lif...jalan pon dah tak betul....aku nak balik rumah dulu...memang takde maknanyalah...dengan lif tinggal satu aje....aku pon salam2 dengan amir hadif dan husband...terus masuk kereta....dalam kereta macam beruk ler aku....membebel sepanjang jalan...aduh...tepi skit ler motor nie...alamak kenapa ler kau hijau....serba tak kena ler aku ...azab kau....sampai opis...parking kereta...jalan control sikit...sebab ada orang...hik...hik..rasa dah tak ada orang jalan laju2...punch card...masuk opis...letak beg atas meja...terus lariii...hik..hik...alhamdullilah selamat...lega...

apa kes nie...cerita pasal apa nie...melalut ler kau zira oii...tajuk lain...cerita lain lak....saje aje nak ngadu pagi2 hari....hik..hik...oklah jomlah aku cerita pasal persiapan birthday amir hadif....




nie hadiah nak bagi kat tetamu kanak2.....aku beli 50...ada baki 2 ketul aje....mula2 aku beli 40 ....pastu rasa tak sedap hati lak....takut tak cukup...suruh husband pergi beli lagi 10 lagi....nasib aku tambah...kira ngam2 ler...aku tampal sticker...stiker tu aku yang design sendiri...husband aku tolong printkan....orang dewasa aku bagi coklat dan conflakes coklat...tu pon aku tampal stiker yang sama....







kad jemputan....kad jemputan aku juga yang buat....suruh amir hadif tulis nama kawan2 yang dia nak jemput....selebihnya...bagi kat kawan2 ibu...buat tak banyak pon...yang lain2 call n mesej aje...hik..hik...






tampal gambar minions kat topi dan topeng...gambar topeng tak ambil lak....gambar minions tu aku google aje....






buat dadih....nie perisa jagung...satu lagi perisa mangga....







cucuk marshamallow dengan pencukil gigi siap2...esoknya aku terus taburkan coklat aje....







nie panggil apa yek...banner ke...hik..hik..yang nie pon aku yang buat sendiri...pastu suruh husband print....aku gantung pakai tali pancing husband aku....belakang dia tu aku cellotapekan aje....nanti ambil gambar takdelah nampak tali tu....hari yang aku ambil cuti tu....macam2 aku buat...gunting...menampal...mendeko...memasak...satu hari suntuk buat sorang2...hebatkan...hik..hik...






yang asal nampak kosong....nasib ada gambar minions yang lebih...terus keluar lampu...ting...potong2....tampal....jadilah macam nie...adalah seri skit...hik..hik...kerja pon dah buat last minute....







happy birthday tu dah terbeli awal...tulah..plan asal takde candy booth.....pastu tak tahu nak letak mana lak...dahlah lari tema...kalau tak guna..sayang lak...fikir punya fikir...letaklah kat langsir...oklah...janji pakai....hik..hik..






hampir dah siap....beli ambil gambar...tak nampak lak gambar minions tu...







naikkan sikit happy birthday tu...baru comelll....masa nie tak pasang belon lagi...esoknya baru pasang....






susun atur atas meja candy booth...berapa kali tukar...mula2 tak letak kotak pon bawah kain tu...bila tengok...tak nampak plak mangkuk yang belakang tu lak...macam tak berapa nak kena....nasib ada kotak kat rumah tu...kita gunakan apa yang ada....tapi bila hari kejadian....dah berubah pula kedudukannya....takdelah semua...ada 2 3 ajelah....tamat...lepas nie dah tak ada cerita pasal birthday party amir hadif...tunggu tahun depan pula....hik..hik...








No comments: