nuffnang

Wednesday, May 14, 2014

buah melaka

assalamualaikum....

semalam aku ada buat buah melaka...kuih paling senang sekali....sebab kenapa aku buat buah melaka nie...sebabnya amir hadif punya pasal...pasal apa....hari ahad hari tu...kita orang pergi breakfast kat bangi...apa entah nama kedainya entah...main singgah aje....lepas makan...aku nak tapau kuih....macam tak cukup kenyang lak...hik..hik...kuihnya takdelah banyak...breakfast pun dah dekat pukul 11...hik..hik...amir hadif nak juga tapau kuih....dia nak kuih buah melaka....alahaiiii...kecitnya...satu 50 sen....macam tak berbaloi...aku tanya banyak kali dekat amir hadif...amir hadif nak ke kuih nie....dia nak juga....aku pon belilah satu....dia nak 3 ketul....aku pon bisik kat teliga dia...nanti ibu buatkan nak tak....dia tanya lak...bila nak buat...aku pon cakap...nanti hari selasakan cuti...ibu buatkanlah....amir hadif nak colour biru dengan pink...boleh...oklah....

kebetulan hari ahad hari tu....bawa MIL beli barang kat NSK....aku pon belilah bahan2nya....pastu tu lupa nak beli pewarna warna biru....dekat rumah ada warna hijau aje....semalam suruh husand belikan kelapa dan pewarna...beli warna biru aje...cakap dengan amir hadif.....warna pink untuk gegirl ajelah....kita buat warna biru dengan hijau ajelah...hik...hik....




amboiii...birunyaaa....hik..hik..lepas nie kena kurangkanlah....pekat bebenau lak...kebetulan akak aku datang rumah...dapatlah makan buah melaka nie....sebenarnya banyak lagi...biasalah amir hadif dan ada orang tak menyabar....letak habis...letak habis...puas hati buat sendiri......






No comments: