nuffnang

Wednesday, April 30, 2014

misi mencari walker aira hanisah

assalamualaikum...

hari sabtu yang lepas....petang tu misi mencari walker aira hanisah....ada orang tanya...aira hanisah nie nak panggil apa...aira ke...hanisah ke....mana2 pon boleh...nak panggil nama penuh pon boleh...habis ibu dia panggil apa....ibu dia ikut dan aje....hik..hik......kejap nur aira hanisah...kejap aira hanisah...kejap aira....kejap hanisah...kejap nisa....aira hanisah ok aje...aku panggil dia pandang aje...hik..hik...pengasuh dia panggil aira...bapak dia lak...panggil gegirl...abang dia lak panggil adik....banyaknya nama...hik..hik...

dah cerita bab nama lak...teruskan cerita....kan walker amir hadif dulu hantar rumah pengasuh...dah seminggu kat rumah tak ada walker...hari2 aku berzikir kat husband...macam mana ayang nak buat kerja...tinggal kejap aje...dah masuk bawah meja....dah capai wayar laptop....suruh amir hadif jaga....memanglah dia jaga...tapi mata kat tv...mulut aje bising...adik..adik..jangan adik..ibu adik dah masuk bawah meja....pastu aira hanisah lak bila kita tinggalkan dia...mulalah nak ikut...nangis....kalau ada walker...dia ikut aje kita...kita masuk bilik...dia pon masuk...kita keluar...dia pon keluar...tapi bila lama2 duduk dalam walker....dia boring gak...buat peragai....tapi sekurang2nya bolehlah aku bergerak...

amir hadif kalau jaga lak...bila adik tu nak meniarap...dia tolak...suruh baring...adik baru nak meniarap..dia tolak lagi....mengamuk2 adik dia....kesian adik dia...hik..hik...lagipon time nak bagi makan...susah gak...bila bagi makan sambil baring...kejap2 dia meniarap...sampai comot2 ler...kalau aku ribakan...ada aje benda dia nak capai...ada satu hari tu...dia nak ambil bekas makanan dia...aku tak bagi...capai2 tak dapat...apa lagi terus dia capai pakai kaki...terlengkup habis bubur dia...ambik kau....hik..hik...

bila aku dah berzikir hari2....aku siap ugut lagi....kalau tak ada walker....ayang tak kemas rumah ke...jangan marah ayang yek....abang buatlah semua...hik..hik..husband aku pon ajaklah cari walker...dia ajak cari kat area bangi aje...dia malas nak jalan jauh2...oklah....




mula2 kita orang ke manjaku...




kat manjaku banyak pilihan....beli yang murah2 aje...pakai kejap ajekan...





bagi aira hanisah try dulu...





tengok...abang dia yang lebih....





pastu kita orang ke kasih ibu...




kat depan kasih ibu tu...dia ada buka khemah...jualan murah...




sebelum masuk....tengok2 dulu...kot2 ada yang berkenan....





aira cuba walker kat kasih ibu...





kat sini tak banyak pilihan...lagipon harga dia agak mahal sikit dari manjaku....lepas tu kita orang ke tateh pula....tanya kat budak situ...adik walker kat mana...kat tingkat atas kak...ok...kita orang pon naik...naik2...tak nampak pon walker...adik tadi pon ikut sama...aku pon tanya...mana walker dik....tu...satu aje kak....ermmm.....satu aje...berapa tu...rm300++...oklah...aku pon turun balik...terus keluar...hik..hik...tapikan aku tengok baju kat situ cantik2...ada jenama zara..macam2 ler...aku tengok sekali imbas aje.....hik..hik....lepas tu kita orang patah balik ke manjaku....husband aku malas dah nak pusing2....






yang ini dapat kat kasih ibu...terus pakai...hik..hik..






terselit lak...hik..hik...sebenarnya hari sabtu ada jemputan majlis aqiqah dan sambut hari jadi....majlis buat petang dan malam...petang aqiqah....malam hari jadi....kita orang sampai pukul 3...tapi masa tu orang tengah berzanji...husband ajak cari walker dulu...balik kang datang balik....majlis tu buat kat atas rumah aku aje...member husband....sebelum magrib kita orang sampai....malam tu husband aku dengan amir hadif aje datang....






dapat bekas air....satu amir hadif...satu aira hanisah...






nielah pilihan hati aira hanisah dan bapak dia...hik...hik....sebenarnya aku ada pilihan lain....husband aku nak yang ini....katanya simple...tak ada sarat sangat....yang aku lak berkenan yang lain.....yang aku berkenan tu bentuk ikan...warna kuning hijau....kecil sikit dari walker ini...harga sama aje...tapi budak yang jaga kat situ cakap....yang bentuk ikan ni baru lagi....tapi susah sikit nak pasang...setengah jam pon belum tentu siap...ada aku kesah...setengah hari pon aku sanggup....hik..hik...masa tu aira hanisah dah duduk dalam walker nie...bila aku angkat letak kat walker bentuk ikan tu...terus dia nangis....tak nak...aku angkat balik...letak kat walker ini balik...terus diam....terus husband aku cakap....tengok...anak pon suka yang nie...adik ambil yang ni ajelah.....abang tunggu kat bawah....aku...terpinga2....hik..hik....sebelum husband aku pergi majlis hari jadi tu...husband aku pasang walker ini dulu.....





budak puas hati...dapat kalahkan ibu....bencii....hik..hik..







amir hadif jelous dengan adik...dan2 tu keluarkan atv dia....terus caj bateri....selama nie...bertahun2 tak main...duduk aje benda alah tu kat dalam bilik....








1 comment:

muCux said...

kak zira kasih ibu tu kat mana? dgn manjaku mana yg lagi ok n byk pilihan