nuffnang

Tuesday, April 29, 2014

donut & homemade coklat

assalamualaikum....

sepatutnya n3 nie semalam aku publishkan....tapi mood aku semalam kelaut....kemalasan melanda...biasalah hari isninkannnn....hik...hik...pagi tadi aku terlanjak tidur....tak dengar bunyi alarm....macam mana nak dengar...handphone kat dalam bilik...kita orang tidur kat luar...baguskan....sedar2 dah pukul 5.40 pagi...lompat katak akak....hik..hik...apa lagi kelam kabut dibuatnya...nasib semuanya ok...sampai opis pon tak lambat...lebih awal dari biasa lak...pelik aku...hik..hik..

hari sabtu lepas...aku terlebih rajin...mimpi apa entah....hik..hik...bangun pagi...sembahyang subuh...terus ke dapur...cakap dengan husband aku...abang jaga anak...ayang nak buat donut....maka..gigihlah sang isteri membuat donut....hik..hik...kebetulan bahan2 semua dah ada....ada cerita di sebalik cerita...nantilah aku cerita....hik..hik..

resepi aku google...pastu anak buah aku ada ajar...masa beli bahan2 taukeh kedai tu ada juga ajar...bagus taukeh tu...siap tanya nak buat apa...dia carikan bahan...siap tuliskan cara macam mana nak buat....baguskan....hik..hik...




donut gula....




lembut....




donut coklat...




gebu...




makan sampai petang....tak sampai petang pon...tengah hari dah habis....aku buat setengah kilo tepung....banyak dapat...sebenarnya banyak lagi...tapi ada 2 orang tu...tak menyabar....lepas2 goreng terus ngap....sape lagi kalau bukan amir hadif dengan ayah dia....makan macam tu sedap jugak...



hari ahad...petang tu....aku buat homemade coklat pulak....yang buat hari tu dah habis....buat stok banyak2...budak 2 orang kat rumah tu...lalu lalang kat situ...ngap...ngap...tahu2 dah habis...sedap ler tu...hik..hik...nanti raya coklat nie salah satu kuih raya aku...hik..hik...



nie kat rumah...letak atas meja....senang dia orang nak ambil....





semalam aku bawa sikit kat opis...bagi kawan2 merasa...





2 comments:

lovely said...

cayalah..
raya nanti bolehla aku tempah coklat kat kau.

Qaseh Ziera said...

boleh aje...hik..hik...