nuffnang

Friday, April 25, 2014

aira hanisah sudah 8 bulan

assalamualaikum...

hari ini genap 8 bulan anak dara aku...4 bulan lagi dah masuk setahun...kejap ajekan...hik..hik..aira hanisah masih lagi menyusu badan....alhamdullilah...masih ada rezeki lagi untuk dia...

perkembangan terbaru....dia tak pandai duduk tetap lagi...tapi kalau kita tengah baring...dia aku menyendeng kat kita...duduk sengget...tak pun...kalau ada bantal ke...apa2 aje...janji dia boleh nyendeng kat situ...pastu dia tengok tv...sambil tu dia goyang2kan kaki....sekali tengok macam orang kaya aje gayanya....amboiii....hik..hik..

pantang nampak orang makan...mulut dia tergamit2...tangan dia pantas aje rampas....kalau tak pedas..aku sumbat aje sikit...hik..hik...tapi bila dia dah dapat rampas...kalau nak ambil balik...memang melalaklah dia....lagi satu....dia pantang nampak kertas....cepat aje dia nak ambil...amir hadif baru letak buku...dia dengan pantas kilat datang....orang bagi mainan tak nak pula dia main...benda yang tak kasi tu yang dia nak....amboiii....hik...hik..

sekarang kalau kita marah dia...eppp...yasa lagi dia tu....amboiii...cebik...terus nangis....hik...hik...dia nangis aku pujuk...pastu marah lagi...nangis....pastu pujuk...saja aje aku dengki dia...hik..hik...kadang2 ada masa kita marah dia buat tak tahu aje...geram pula aku....aku lak paksa dia nangis....nangislah dik...ibu marah nie...ibu marah nie...hik..hik....




sekarang nie susah bebenau nak ambil gambar dia...asyik bergerak aje....walker tu waler amir hadif....banyak berjasa tu...dari amir hadif sampai ler anak2 aku...anak buah aku aje dah 3 orang....last sekali hari anak buah husband aku....ingatkan dah tak beranak lagi....hik..hik...rezeki allah...walker tu aku dah hantar rumah pengasuh aira hanisah...sekarang nie kena cari walker lain lak....nak beli ke tak....pakai kejap ajekan...3 4 bulna aje kot...dulu amir hadif 11 bulan dah jalan...tapi kalau tak beli tak boleh buat kerja aku lak....hik..hik...tengoklah macam mana....








No comments: