nuffnang

Monday, March 31, 2014

birthday amir hadif

assalamualaikum...

28/03 yang lepas....genaplah 6 tahun anak bujang aku....dah 6 tahun anak aku...kejap aje...dah besar dah ...bila dia tengah tidur...aku tengok....ya allah dah panjangnya anak aku....dah besar  dah rupanya....tahun depan nak masuk darjah satu dah....rasa baru semalam aje lahirkan dia...

masa mengandungkan dia aku ada alahan sikit...ada morning sicknes....tak lalu makan...pastu asyik mengidam nak makan cup corn...yang peliknya...hanya cup corn kat di petronas sahaja....cup corn kat lain  tak sedapp....hari2 kena singgah petronas....pastu suka minum soya jagung...tu pon kena beli kat petronas....sangat nganda2kan....pastu bila lahirkan dia....dia pantang nampak petronas....mesti kena singgah...ada aje benda dia nak beli...bila lalu kat petornas...dia dah jerit2...petronas ayah....petronas ayah....amboi...petronas ayah...kayanya ayah kaukan...hik..hik..bila pergi mana2....kalau lalu depan petronas aku terpaksa buat2 tunjuk benda lain kat dia...kalau tak sepanjang jalan dia akan menangis....pernah pergi johor...dia punya menanggis nak pergi petronas....tahu tak...bukan dia nak beli barang....dia nak mandi kat petronas tu aje....tak dapat beli...mandi pon jadi....hik..hik.......masa dia dah masuk taska....sebelum pergi taska....hari2 dia ajak ayah dia pergi petronas...kalau tak pergi...dia melalak2.....tak nak pergi taska.....dah dapat apa dia nak..baru ler boleh hantar dia....bawa pergi kedai lain pon dia tak nak....nak juga petronas....tahu ajelah barang kat petronas...boleh tahan gak mahalnya....lama2 husband aku asyik bising kat aku....aku pon dah tak tahan...satu hari tu aku mengamuk...dia masuk dalam rumah aku keluar...dia keluar aku masuk....aku cakap dengan kalau pergi petronas lagi...ibu tinggalkan amir hadif....esoknya tak pergi...tulat...dia buat perangai lagi....aku pon mengamuk lagi...kali ini aku siap kunci pintu lagi....sejak tu...dah takde petronas lagi....hik..hik...

masa lahirkan dia.....dia terus ditempatkan di nicu...ada jankitan kuman....ada masalah jantung sikit....masa pergi tengok dia...badan...kaki...tangan penuh dengan wayar...sayu hati ini...uwaaaaa....

masa berapa bulan entah...dia pernah jatuh katil...punya gabra aku....tak pasal2 laki bini bergaduh....dia salahkan dia...dia salahkan dia....hik..hik...lepas tu pernah berjahit di tengah2 kening...dan luka ditepi kening....masa tu baru dapat kaki...jalan pon tak tetap...entah macam mana entah..tiba2 dia terjatuh betul2 kena tepi bucu rak tv....bila aku angkat dia...nak pitam aku tengok darah....husband aku tengah makan pon terus berhenti....terus bawa hospital.....lepas kejadian tu terus aku jual rak tv tu...padahal aku baru aje beli rak tu dalam 3 bulan kot...fobia aku tengok rak tv tu....hik...hik...

tak boleh makan lebih sikit...kalau lebih...mulalah muntah...sampai ler sekarang ni...rasa tak kena kat tekak dia memang muntah ler....tak boleh bau busuk...memang berlambak ler muntah.....kalau ada bau busak cepat2lah suruh dia tutup hidung....

sekarang ini agak banyak mulut....asyik bercakap....ada aje cerita dia....ada aje dia nak cakap....macam2 permintaan dari dia...ada yang ibu dan ayah tunaikan....ada yang ayah ibu tak tunaikan....ibu dan ayah ikut kemampuan...tak semua ibu dan ayah boleh tunaikan....banyak benda kena ambil kira....ada masa ibu dengan ayah disekolahkan oleh amir hadif....amir hadif lebih bijak dan lebih pandai dari ibu dan ayah....hik..hik..ada aje idea amir hadif....kadang soalan amir hadif tak termampu ibu dan ayah jawab...luar dari fikiran...

kadang2 perangai amir hadif....boleh buat  ibu dengan ayah naik angin....kadang2 amir hadif membuat ibu dengan ayah gembira....tersenyum.....tergelak....hebat juga anak ibu jadi pelawak antarbangsa....hik..hik..

harapan ibu dan ayah.....semoga amir hadif menjadi anak yang soleh...anak yang bijak...anak yang pandai...anak yang lembut hatinya...amin....



hari jumaat...husband aku belikan kek...kecil aje....biasalah amir hadif....mesti nak tiup lilin...oklah....kita layan ajelah birthday boy.....hari jumaat hari tu cikgu dia ada whatapps aku...hari ini sampai hari jumaat amir hadif jadi pelakon tambahan dengan jehan miskin dan shuib kat taska dia....tak tahu ler apa dia kena buat...balik kang adalah cerita dia....kita tunggu cerita dari dia...hik..hik..






1 comment:

lovely said...

Happy Birhday Amir Hadif..
dah beso dah.. dah boleh kawin pas ni.. hihiiii..

ok sayang, moga panjang umur, murah rezeki, dan jadi anak yang soleh ye... bye..