nuffnang

Thursday, March 27, 2014

aiskrim goreng buatan sendiri

assalamualaikum....

hari ini aku nak share resepi aiskrim goreng......yang paling senang giler...bahan2 pon tak banyak....jangan jadi macam aku....nak buat...tapi tak buat2...dekat setahun kot....dasar pemalas....hik...hik...tapi bila dah buat sekali....permintaan pon tinggi....buat banyak kali pulak....bukan anak yang suka....emak bapak yang lebih2....hik..hik...




mula2 sediakan 2 keping roti....tak kisah ler nak guna roti apa....aku guna roti gardena....




lepas tu letak ler aiskrim....ikutlah nak letak perisa apa...jenama apa...aku pakai jenama nestle bekas yang warna biru....ada 3 perisa....letakkan aiskrim tu kat ditengah2....tak bulat pon takpe....tapi kalau bulat lagi cantik...aku beli scop aiskrim tu kat kedai mr. diy...murah aje...rm3++....lepas tu ambil roti lagi satu tu...letakkan atas aiskrim tu....




ambil cawan....aku pakai mug aje...tekan2kan roti tu....





beginilah rupanya....pastu tu...buangkan roti di tepi tu....






tara...siap....





buat stok banyak2....masukkan dalam peti ais...tempat beku  tu...biarkan dalam selama 4 jam....pastu boleh goreng....






selepas di goreng....





ermmm...sedapnya...ranggup dan sejuk....




1 comment:

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...

jimat lg buat sendiri kan..
puas makan..

nak buat jugak la..