Photobucket

nuffnang

Tuesday, March 25, 2014

aira hanisah sudah 7 bulan

assalamualaikum....

malam tadi.....perdana menteri, datuk seri najib razak mengesahkan pesawat MH370 berakhir di lautan hindi....takziah diucapkan kepada ahli keluarga...dan al-fatihah untuk umat islam yang berada dalam pesawat tersebut....

hari ini genap 7 bulan anak dara aku...dah banyak akal dah dia....sekarang nie tak boleh ditinggalkan dia sorang2....mesti kena ada teman....janji ada sebelah dia...kadang2 aku saje aje dengki dia...mula2 main2 dengan dia...pastu aku buat2 bangun ....bila dia mula cebik nak nangis...cepat2 aku duduk balik....hik...hik..

sekarang nie dia dah pandai ke depan dan ke belakang....pantang nampak benda....cepat2 dia nak ambil.....letak dia atas tilam...tak sampai berapa minit dah keluar dari tilam...ermmm........ada aje benda dia nak ambil....benda yang kita tak kasi main tu yang dia nak....bila dia dah dapat...kalau kita ambil....memang melalaklah dia.....mainan dia kita bagi tak nak pulak dia main....aku bagi dia main cawan...punya suka...gedebak gedebuk dia ketuk atas lantai....

dia punya suara boleh tahan gak....kalau kita lambat ambil dia...mulalah dia jerit2....bila dia dah mula merajuk....susah nak pujuk...menangis memanjang.....kenalah pujuk...peluk2 dia....susah nak berhenti....boleh tahan gak budak nie....




cebik nak nangis....bila kita bangun nak tinggalkan dia....mulalah tu....




bila kita duduk balik....senyum...







No comments: