Photobucket

nuffnang

Thursday, February 20, 2014

terperangkap dalam lif

assalamualaikum.....

uwaaa....uwaaa....nak nangis aku pagi nie....buat pertama kalinya aku terperankap dalam lif....dalam 5 minit gak kot terperangkap....masa dalam rumah lagi aku ada dengar bunyi loceng.....pastu senyap....

bila dah siap semuanya...aku pon keluar rumah...pergi kat lif....tengok ada jiran aku...budak bujang...tengah tunggu lif gak...lif terbuka...aku tiga beranak pon masuk...husband aku tak sempat...tengah kunci rumah...pandai2 ler tunggu lif lain...hik..hik..

pastu lif berenti ambil orang...elok aje...2 kali berhenti....masih ok aje....tiba kat g...terus stuck...tak buka2....dalam lif tu ada aku 3 beranak...ada seorang lelaki dengan anak lelaki...pastu ada seorang perempuan dengan anak perempuan dia....ada seorang lagi perempuan dengan budak bujang perempuan jiran aku....nasib ada orang lain....kalau aku tiga beranak aje....terus aku nangis kot.....

bila dah stuck tu...cuba tekan loceng....cuba tekan naik atas...tingkat satu...tak bergerak2 gak....orang lelaki tu cuba gak...tekan2 apa suiz kat lif tu...tak berjaya...amir hadif dah ter uwek2...nak muntah...aku tanya amir hadif takut ke....dia cakap bukan...amir hadif rasa sempit....aku suruh dia tahan dulu....aku dah berpeluh....panas...aira hanisah dah tak reti dok diam....aku tenangkan amir hadif dulu...

tiba2 aku dengar husband aku panggil aku...sayup2 aje dengar....sayang gak husband aku kat aku....hik..hik...ke risau kat anak2 aje.....hik..hik...

amir hadif masih teruwek2 lagi.....dia cakap kat aku....amir hadif nak muntah....tak tak tahan....sabar2 amir hadif....tahan dulu.....aira hanisah dah mula merengek....aduhhhh.....

orang lelaki tu dok tekan2 lagi suiz...tiba2 lif tu terbuka sikit...pastu tertutup balik....arghhhh....sudah....memang takleh buka ke......

tiba2 lif tu terus gerak naik atas...tiba kat tingkat satu...lif tu pon terbuka...apa lagi...cepat2 aku tarik tangan amir hadif....terus keluar....perghhh lega aku....pastu kita orang terus turun guna tangga aje........rasa fobia aku nak lif rumah aku....sob....sob.....







1 comment:

lovely said...

lorr.. nasib xda apa-apa.
kesian kat budak-budak...dah sesak nafas..