nuffnang

Monday, September 30, 2013

jamuan hari raya dan lawatan ke aquaria KLCC

assalamualaikum...

kembali bersiaran...hik..hik..kali ini cerita pasal aktiviti taska amir hadif.....



nie masa sambutan hari raya....hari kejadian aku lupa...yang pasti bulan 8....abadikan aje kat blog ibu...hik..hik...



ok...yang nie plak lawatan ke aquaria KLCC....hari kejadian...21hb (sabtu) yang lepas....amir dengan kawan2nya...gila excited amir hadif...bangun awal...kol 4 pagi dah bangun...punya tak sabar....hik..hik...



amir hadif dengan trademark dia....masa nie tengah beratur....



amir hadif dan kawan2 di dalam bas....naik bas naik putra....



amir hadif duduk belakang sekali...duduk dengan cikgu....gambar2 kat aquaria tak ada....aku tengok kat facebook cikgu amir hadif aje...hik..hik...







Thursday, September 26, 2013

apa reaksi amir hadif bila dapat adik

assalamualaikum....

amboiii panjangnya tajuk....hik..hik...ramai kawan2, sedara mara, adik beradik dan lain2lah....dok tanya aku....macam mana amir hadif dapat adik???......ok ke dia???.....sayang tak kat adik dia???.....macam2 lagilah soalan....

jawapannya.....alhamdullilah....walaupun jarak amir hadif dengan adik dia lima tahun.....amir hadif boleh terima kenyataan.....walaupun kadang2 boleh buat ibu dan ayah naik angin....boleh bikin darah tinggi....hik..hik...biasalah amir hadif...dengan kerenahnya tersendiri.....

dengan adik dia....amir hadif tak ada masalah.....nampaknya gayanya amir hadif memang sayang dekat adik dia....sebagai contoh....aku penat...nak rehat jap....masa tu aku tengah baring.....baby sebelah aku....amir hadif lak tengah tengok tv....aku cakap ler ngan amir hadif...."amir hadif tolong jaga adik jap....ibu nak tidur....ibu penatlah"....amir hadif pon duduk ler sebelah adik dia....dan tangan dia tepuk2 adik dia.....sambil dok tepuk2 tu...amir hadif siap nyanyi....tidurlah...tidurlah...tidurlah anak abang....hik...hik....anak abang...banyak ler.....hik..hik...ada satu lagi...amir hadif cakap dengan aku...."ibu....anak kitakan....asyik tak nak tidur aje"...amboiii....anak kita tu....hik..hik..macam2 ler amir hadif...terpaksa ler aku terangkan kat amir hadif.....adik nie anak ibu dan ayah....amir hadif nie abang pada adik....fahammm.....hik..hik...

sebelum pergi sekolah...amir hadif akan cium adik dia dulu.....kadang2 tu amir hadif ada gak cakap2 dengan adik dia....kalau adik dia tersedu....amir hadif akan ambil tisu...dan basahkan...terus letak atas dahi adik...kalau aku mandikan adik dia....amir hadif pon sibuk...sama2 nak mandikan adik....suruh masukkan baju kotor adik pon dia buat....kira abang yang bertanggungjawab ler.....

yang paling kelakar..amir hadif cakap kat aku...."ibu...baby dah keluarkan....bila ibu nak mengandung lagi"...wahhhh...amboiii...terkejut mak kau....sakit bersalin belum hilang lagi...dah suruh ibu mengandung lagi....hik..hik...

setakat ini amir hadif tak ada masalah dengan adik dia...tak ada jelous ke....tak ada nak dengki kat adik...tak ada nak kacau adik....amir hadif seperti biasa aje....layan aje dengan perangai dia yang banyak cakap...banyak tanya...

dah jom layan gambar lak.....






amir hadif dengan ultraman....



amir hadif dengan patung apa entah....dekat alamanda...




nie pon dekat alamanda...amir hadif suka ambil gambar dengan gaya....kacak...hik...hik..





Wednesday, September 25, 2013

aira hanisah dah sebulan

assalamualaikuam.....alhamdullilah...hari ini usia aira hanisah genap sebulan....pejam celik...pejam celik lagi 2 bulan aku akan masuk kerja....arghhhhh....kejapnya....

27hb ini aira hanisah ada check up kat klinik kesihatan.....pastu 2hb 10 pula kena jumpa doktor kat hospital.......hari tu aira hanisah kena kuning.....aira hanisah kena kuning dari hari ke 5.....kuning dia tak tinggi tapi lambat habis....tu yang kena ambil darah dan air kencing.....alhamdullilah tadi pihak hospital call....keputusannya semua ok.....tapi doktor nak jumpa aira hanisah gak....doktor nak tengok perkembangan aira hanisah macam mana......

setakat ini aira hanisah ok aje....nangis time nak susu....kalau nak mandikan dia...pastikan dia kenyang dulu....kalau tak aira hanisah akan menagis macam kena pukul....hik..hik...lagi....aira hanisah kalau nak tidur...kena tepuk2 bontot dia dulu....tepuk2 sambil peluk dia....pastu kalau boleh goyang2 sikit....bila dia dah tidur barulah letak dia kat tilam....sangatttt manjaaa kannnnn.....hik....hik...

aira hanisah masih menyusu badan....tapi aku campur gak dengan susu s26....susu badan masih tak cukup........aira hanisah kalau kenyang dia akan tidur lama...dalam 2 jam lebih....tapi kalau tak setengah jam dah bangun balik....bila dah bangun bergantung aje kerja dia.....pastu sambung tidur....pastu bangun balik.....tu yang kena topup susu s26 gak.....

oklah...takat tu aje...nanti aku update lain yek



nur aira hanisah yang sedang tidur....









Tuesday, September 24, 2013

pemanggang ajaib

assalamualaikum...




masa pantang nielah.....pemanggang ajaib sangat berguna.....mudah dan cepat.....memang membantu ler..... tapi aku agak ketinggalan zaman...orang lain dah lama pakai....aku baru terhengeh2 nak beli....hik...hik...








Monday, September 23, 2013

malam merdeka 2013

assalamualaikum...

hari kejadian hampir sebulan yang lepas....dah basi pon....hik..hik....sebenarnya hari kejadian tu aku aku takde pon....takpelah jadikan sebagai kenangan aje.....masa malam merdeka tu....husband aku dan amir hadif p layan bunga api....tengok dekat presint 7 (area hospital)....



amir hadif....




bunga api.....sebenarnya banyak lagi gambar bunga api...tapi aku malas nak upload...hik...hik...








Friday, September 20, 2013

sukan taska cendekiawan 2013

assalamualaikum....

7hb yang lepas....taska amir hadif ada sambutan hari sukan dan hari raya....husband aku yang pergi temankan amir hadif.....tahun ini aku tak dapat tengok amir hadif bersukan....yelah orang tengah berpantangkannn....dok rumah diam2...hik..hik...


 amir hadif yang bersemangat...



dah siap....tunggu untuk perbarisan.....



 amir hadif jadi maskot....hik..hik..





 sempat lagi berposing.....



 
 tunggu giliran....game untuk 5 tahun...



 ok...dah sampai giliran amir hadif....



ye....ye....dapat no.1.....



dapat hadiah set white board.....lepas sukan amir hadif n husband terus balik....ada hal....tak sempat nak join jamuan hari raya....







Thursday, September 19, 2013

Biodata saya

assalamulaikum...


Nama : Nur Aira Hanisah 
Tarikh Lahir : 25 Ogos 2013 (Ahad)
Masa: 2.40 Pagi
Tempat Lahir : Hospital Putrajaya






Tuesday, September 17, 2013