nuffnang

Thursday, September 26, 2013

apa reaksi amir hadif bila dapat adik

assalamualaikum....

amboiii panjangnya tajuk....hik..hik...ramai kawan2, sedara mara, adik beradik dan lain2lah....dok tanya aku....macam mana amir hadif dapat adik???......ok ke dia???.....sayang tak kat adik dia???.....macam2 lagilah soalan....

jawapannya.....alhamdullilah....walaupun jarak amir hadif dengan adik dia lima tahun.....amir hadif boleh terima kenyataan.....walaupun kadang2 boleh buat ibu dan ayah naik angin....boleh bikin darah tinggi....hik..hik...biasalah amir hadif...dengan kerenahnya tersendiri.....

dengan adik dia....amir hadif tak ada masalah.....nampaknya gayanya amir hadif memang sayang dekat adik dia....sebagai contoh....aku penat...nak rehat jap....masa tu aku tengah baring.....baby sebelah aku....amir hadif lak tengah tengok tv....aku cakap ler ngan amir hadif...."amir hadif tolong jaga adik jap....ibu nak tidur....ibu penatlah"....amir hadif pon duduk ler sebelah adik dia....dan tangan dia tepuk2 adik dia.....sambil dok tepuk2 tu...amir hadif siap nyanyi....tidurlah...tidurlah...tidurlah anak abang....hik...hik....anak abang...banyak ler.....hik..hik...ada satu lagi...amir hadif cakap dengan aku...."ibu....anak kitakan....asyik tak nak tidur aje"...amboiii....anak kita tu....hik..hik..macam2 ler amir hadif...terpaksa ler aku terangkan kat amir hadif.....adik nie anak ibu dan ayah....amir hadif nie abang pada adik....fahammm.....hik..hik...

sebelum pergi sekolah...amir hadif akan cium adik dia dulu.....kadang2 tu amir hadif ada gak cakap2 dengan adik dia....kalau adik dia tersedu....amir hadif akan ambil tisu...dan basahkan...terus letak atas dahi adik...kalau aku mandikan adik dia....amir hadif pon sibuk...sama2 nak mandikan adik....suruh masukkan baju kotor adik pon dia buat....kira abang yang bertanggungjawab ler.....

yang paling kelakar..amir hadif cakap kat aku...."ibu...baby dah keluarkan....bila ibu nak mengandung lagi"...wahhhh...amboiii...terkejut mak kau....sakit bersalin belum hilang lagi...dah suruh ibu mengandung lagi....hik..hik...

setakat ini amir hadif tak ada masalah dengan adik dia...tak ada jelous ke....tak ada nak dengki kat adik...tak ada nak kacau adik....amir hadif seperti biasa aje....layan aje dengan perangai dia yang banyak cakap...banyak tanya...

dah jom layan gambar lak.....






amir hadif dengan ultraman....



amir hadif dengan patung apa entah....dekat alamanda...




nie pon dekat alamanda...amir hadif suka ambil gambar dengan gaya....kacak...hik...hik..





1 comment:

miss shuwa said...

"Anak kita" tu yg tak boleh nak menahan tu..