nuffnang

Thursday, May 31, 2012

langkawi last day

24/05/12 (khamis)

pukul 7.30 pagi keluar hotel.....ape lagi cari breakfast.....breakfast kat cenang aje.....lepas breakfast terus pergi ke pantai cenang.....menghabiskan sisa2 masa yang ada.....

masa nie dah pukul 8 pagi....tapi cuaca gelap.....macam nak hujan.....

ayah n anak....

dia orang lagi....c hadif beria2 tiru gaya ayah....

lariiii....ayah kejar.....

konon nak lepak2 aje....last2 c hadif nak mandi gak....aku dah agak dah.....kalau dah nampak air....tak ada maknanya nak lepak2 aje....nasib baik bawa baju.....

seronok yek.....tapi c hadif mandi sorang aje....aku n husband tengok aje.....

c hadif suka main ombak....tapi nak ke tengah sikit takut.....bila tengok c hadif mandi seronok lak....last2 husband ajak balik hotel.....pastu mandi pantai kat belakang hotel .....jalan kaki aje.....mane leh  tahankan....hik...hik....

ibu join sekali....nie pantai kat belakang hotel.....

husband....lepaskan geram.....

jom lumba....
 
tunggu ombak datang.....

tahan....cepat ombak datang.....kita orang mandi sampai pukul 10 pagi.....pastu terus balik hotel....bersih2kan diri....nasib baik barang dah kemas malam tu.....

check out hotel pukul 11.30 pagi....pastu terus cari makan....tapi kedai makan banyak belum buka lagi.....last2 aku makan laksa aje kat beras terbakar.....


tiba airport pukul 12.40 tgh hari.....


flight pukul 1.20 petang....bye2 langkawi....ada rezeki kami datang lagi.....


c hadif yang kebosanan n kepenatan....gerak aje flight....c hadif terus tidur sampai LLCT....


dah sampai LCCT....

dari LCCT kita orang terus ambil bas ke salak tinggi.....

pastu terus naik ERL ke putrajaya....alhamdullilah selamat sampai.....





langkawi (second day) - part 2

sambungan.....

lepas aje tengok helang....kita orang teruskan perjalanan.....kali nie kita orang ke pulau beras basah.....kita orang sampai sini dalam pukul 11.30 pagi.....kita orang diberi masa sampai pukul 12.30 tgh hari.....

husband yang excited.....macam badan tu ringan sangat...hik..hik...

seronok nampak.....

kenangan.....

konon2 buat kolam....

bila isi air....air surut....hik...hik....

kami....

c hadif yang tak puas hati.....isi2 air....tapi kontang gak....


ibu plak lepas geram....syok plak....

ayah plak.....

kali nie buat gunung berapi....berapi sangat ler.....

c hadif takut pergi jauh2.....dah mandi n main puas2....kita orang pon beransur pulang.... sampai jeti pukul 1.15 petang......van pon dah tunggu...terus naik n balik hotel......bersih2kan badan.....lepas sembahyang zohor.....siap2 pukul 2.00 keluar cari makan pula....lapazzz.....kita orang makan kat beras terbakar aje.....makan ikan bakar....terbaiklah air asam dia.....lepas makan teruskan perjalanan....kita orang pergi ke rumah beras terbakar pula.....


berangan.....

cantik kan rumah dia....

pemilik rumah....bukan aku....nama kat tiang tu....

tapak kawasan beras terbakar.....

beras terbakar yang asal...nak derma pon boleh.....


ok....jom teruskan perjalanan.....tapi sebelum tu shopping dulu kat beras terbakar.....beli kain batik n freezer magnet lagi......hik....hik.....pasni ke mana pula??.....

kita ke kota mahsuri......kali nie mood c hadif memang baik ler sesangat....ambil gambar pon siap posing bagai lagi....kita layannnn aje yek....


tengok....alahai hadif oiii.....

betul2 mood baik....suruh buat ape pon buat.....



terjengkit2 ler kaki...nak berposing.....

generasi ke 7....aishah....jumpa adik....hik....hik....


jom masuk.....tengok c hadif bukan kemain lagi....

makam mahsuri.....


rumah mahsuri

jom masuk dalam rumah.....

suram....seram pon ada...hik...hik....takut duduk lama2 plak....

perigi.....

husband basuh muka ngan air perigi.....

macam2 jenis burung....ala2 mini zoo....

ada muzium gak.....tapi tak boleh bawa kamera....


lepas ke makam mahsuri.....kita orang ke dataran helang....tu pon ada permintaan c hadif.....c hadif tengok kat map tiba2 tertarik lak dengan gambar helang....terus c hadif ajak pergi....

punya seksa nak ambil gambar.....penuh dengan manusia.....tak ada ruang langsung......

tengok....macam2 aksi ada.....jenuh nak tunggu turn ambil gambar....

last2 tinggal satu couple aje....aku suruh budak tu cepat2 ambil gambar.....pastu aku nak ambil gambar lak......hik...hik...


akhirnya.....nampak tak c hadif.....


husband plak.....aku tak sempat ambil....baru nak naik atas.....penuh balik ngan manusia.....


ambil gambar kat bawah aje ler....

wow hadif....nak jadi model ke??.....

ibu n c hadif....macam2 gaya lak c hadif nie.....lepas lepak2 kat dataran helang.....kita orang pergi ke pekan kuah lagi.....kali nie nak cari cover kamera.....kebetulan cover kamera hilang.....

lepas tu kita orang terus ke pantai kok.....tiba kat sini pukul 6 lebih......


kita orang makan laksa, pesembur n nasi lemak......terbaikk ler....puas hati....semuanya sedap....siap tapau rojak buah lagi.....

lepas makan lepak kat pantai sambil makan buah jambu jap......AMIR HADIF......


RIZAL....

and ZIERA......