nuffnang

Monday, December 10, 2012

itukan suami ibu...

assalamualaikum.....selamat petang.....tiba2 update blog petang pula yek....hik...hik...

ini aku nak cerita kisah aku dengan amir hadif....kejadian berlaku pada hari cuti yang lalu....

aku tengok amir hadif asyik ler mengadap tv...aku pon saja suruh amir hadif baca buku....
aku cakap dengan amir hadif...."ibu nak pergi jalan2....kalau amir hadif nak ikut....baca buku....kalau tak baca....jangan ikut...."ermmmm.....amir buat tak tahu pon....muka langsung bersalah....lepas mengadap tv....dia layan tab pula......

aku tengok amir hadif buat tak tahu aje....aku masuk bilik....cari2 baju mana nak pakai....bila amir hadif tengok aku dah keluarkan baju....dia pon cepat2lah keluar baju dia....aku tanya amir hadif....."amir hadif nak pergi mana nie"....."amir hadif nak ikut ibulah"....."nak ikut ibu pergi baca buku dulu.....kalau tak baca takyah ikut".....amir hadif pon buat muka sedih.....terus keluar.....aku kat dalam bilik dengarlah amir hadif membaca.....lepas membaca amir hadif pon datang kat aku semula....


amir hadif : ibu....amir hadif dah habis baca....

ibu : ye ke....ibu tak dengar pon.....

amir hadif : betullah ibuuuu....(dah naik angin...hik...hik..)

ibu : ibu kena tengok amir hadif baca....betul ke tak??.....

amir hadif : takyahlah....amir hadif penatlah....banyak kali nak baca.....

ibu : ok...pergi mandi dulu....

amir hadif : ibu....sape nak bawa kita pergi jalan2....ayahkan pergi kerja.....ibu tipu yeee.....

ibu : pergi dengan kawan ibulah....(tipu)....

amir hadif : kawan ibu???.....dia ambil kita....

ibu : yelah....

amir hadif : (macam tak puas hati)...kawan ibu tu sape nama dia.....

ibu : harizal.....

amir hadif : haaaaaaa....harizal.....bin baba....(muka minta kepastian...hik...hik...)

ibu : yalahh....

amir hadif : tukan nama ayah....

ibu : taklah....tu boyfriend ibu....

amir hadif : ibu mana boleh kawan dengan boy....ibu kan girl.....

ibu : takpelah....diakan boyfriend ibu....

amir hadif : mana boleh....harizal bin baba tukan ayah....itukan suami ibu.....kannnn....ibu kan isteri ayahkan.....kannn...

ibu : hik....hik...hik...(kantoi).....yelah....kita siap2lah dulu...kejap lagi ayah balik....ambillah kita.....

amir hadif : apalah ibu ini.....itu pon tak tahu......














4 comments:

axie04 said...

Apekah ibu ni? Itu pun x tahu ke? Hahahahahaha

Sue Echan said...

bijaknya dia....

Nora Karim said...

apa la ibu ni... tu pun tak tahu... hahahhaha kelakar... saya selalu juga kena cam tu... "apa la mama ni... tu pun tak tau..." adeh!

Qaseh Ziera said...

axie :hik...hik..pantang aku silap sikit....mesti dia jawab tu pon ibu tak tahu....apelah....

sue : alhamdullilah....amin...

nora : budak2 sekarang lebih bijak dari kita...hik...hik...