nuffnang

Tuesday, November 13, 2012

aktiviti kami

assalamualaikum.....

aktiviti kami pada 10/11/12 (sabtu).....pagi tu kemas2 rumah dulu....tengah hari balik sentul.....lepak2 kat sentul jap....petang pergi ke kuala selangor....rumah emak sedara husband.....


on the way ke kuala selangor jumpa pula ngan konvoi 1 malaysia bike week....kena bagi laluan dekat dia orang.....lama gak menunggu.....amir hadif paling seronok....bye2 kat dia orang....dia orang pon bye2 balik......bila motor2 besar tu lalu bergegar ler kereta comel kita orang.....bunyi dia pon dah ngeriii.....vrommmm.....



kat kuala selangor....tengah musim rambutan....tapi rambutan belum betul2 masak lagi....kita orang datang awal sangat....kalau tahu 2 minggu lagi baru datang.....bolehlah makan rambutan dengan puas2.....aku memang suka dengan rambutan warna merah.....rambutan gula batu.....nyum...nyum.....kita orang lepak kat kuala selangor sampai malam.....sempatlah makan malam kat rumah dia orang......dalam pukul 9 baru balik....hantar MIL kat sentul.....tiba putrajaya pukul 11 lebih......zzzzzz....









11/11/12 (ahad)....bangun pagi....breakfast dulu.....tiba2 dengar bising2 kat luar....tengok kat tingkap ada khemah warna biru....tanya husband ada apa....husband pon kata....."tulah tak nak baca memo kat dinding kat bawah.....macam2 aktiviti ada.....pertandingan memasak, pertandingan mewarna, pertandingan fesyen 1 malaysia n banyak lagilah"....dengar aje ada pertandingan mewarna...terus aku paksa husband aku pergi bawa amir hadif.....aku duduk rumah....memasak.....




program gagasan 1 malaysia.....






pertandingan mewarna....dapat free colour....






dah siap masak....terus makan...masak ayam berlada, sayur goreng n tempe goreng.....lepas tu terus lepak aje kat rumah...nak keluar pon malas.....penat.....






malam tu husband n amir hadif  pergi kedai beli barang....balik dari kedai....ada pula kucing ikut balik.....kucing tu ikut husband aku masuk lif....halau2 dia tak nak keluar.....last2 kucing tu ikut husband aku balik.....masuk2 rumah terus dia merayap satu rumah.....tak malu betul...macam rumah sendiri pula....kucing tu tak takut pon dengan kita orang....manja pula tu....suka bergesel2...gedikkk pula....aku baring kat sofa....kucing tu terus baring kat ketiak aku....sambil meoww...meowww.....nganda2 ler pula....aku angkat ekor dia...tengok...betina...hik...hik...ingatkan jantan.....gedik lebih pula....hik...hik....husband aku bagi makan nasi  campur ikan bilis....lapar....separuh gak habis....lepas makan terus masuk bilik air.....amir hadif ikut ler kucing tu...."eeeeeeeeeeeee.....ibu kucing tu minum air dalam jamban.....geli aje"....terus husband aku ambil kucing tu bagi air lain.....lupa pula tuan rumah nak sediakan air.....hik...hik...







amir hadif bagi nama kucing tu tompok....lepas tu amir hadif bahasakan diri dia abang.....hik...hik...geli hati aku bila amir hadif panggil kucing tu....."tompok.....come....come....kat abang".....hik...hik......kita orang jaga kucing tu sekejap aje....malam tu juga husband aku hantar dia kat bawah.....bye...bye tompok....














No comments: