nuffnang

Tuesday, October 2, 2012

tak kusyuk

assalamualaikum.....selamat malam....sekarang suka pula aku up date blog waktu malamkan....hik...hik...

sebenarnya aku nak cerita pasal kejadian petang tadi....banyak betul ganguannya....sampai tak kusyuk ler ....ceritanya bermula begini....

balik dari kerja....macam biasa ler ...aku buat apa2 patut....sebelum mandi aku jerang air dulu.....dah siap mandi...aku  ambil air sembahyang n  aku pon terus sembahyang assar....

tengah2 sembahyang....tiba2 dengar air dah mendidih pula....amir hadif yang tengah tengok tv....terus berlari datang kat aku...."ibu...air dah mentitih (mendidih....amir hadif masih pelat lagi).....ibu....air dah masaklah.....cepatlah....air dah mentitih ler ibu.....hish...tak dengar ke??..." lepas amir hadif tengok aku tak ada respon....dia terus keluar sambung tengok tv....

lepas tu tiba2...bunyi telefon pula....amir hadif angkat...."ayah....air dah masak...dah mentitih.....ibu tak nak tutup ayah.....ehhh....bukan ayah pulak"....amir hadif datang kat aku..."ibu telefon....cakaplah".....sambil dok letak telefon kat teliga aku....kebetulan pula aku tengah sujud....bila aku diam aje....amir hadif dok tekan2 telepon tu kat teliga aku....sampai tersengget ler kepala aku....lepas tu terus amir hadif cakap...."ibu tak nak cakap sudah"....terus amir hadif letak handphone kat katil....amir hadif keluar sambung tengok tv balik....

ingatkan dah tak ada ganguan....rupanya ada lagi..."tuk...tuk...tuk"....ada orang ketuk pintu pula....apa lagi...amir hadif terus lari kat aku...."ibu....ada orang ketuk pintu....ibu...cepat ler"....aku buat tak tahu aje...."tuk...tuk...tuk"....amir hadif terus keluar pergi depan pintu...."jap....jap....jap....ibu cepatlah....ada orang"....lepas tu amir hadif terus datang kat aku balik....terus zappppp.....rentap tangan aku....hampir terjongkang ler aku.....aduhhhhh....."apa ni amir hadif....ibukan tengah sembahyangkan.....mana boleh cakap".....aku pon terus keluar....tengok kat lubang pintu....eh....tak ada pon orang....agaknya dah balik kot...."eh tak ada oranglah amir hadif"....amir hadif pon jawab...."mungkin ada orang main2 kot ibu"....."yelah amir hadif oiii".....aku pon terus tutup api air....

sebelum aku sambung sembahyang balik....aku pon pesan kat amir hadif....."lepas ini jangan panggil2 ibu lagi tau....tak kusyuk ibu nak sembahyang.....tahu tak"???....amir hadif pon jawab kat aku...."amir hadif pon tak kusyuk tengok tv tauuuu"....aku pandang muka amir hadif terus aku gelak....hikkk....hikk...rupa2nya....dua2 tak kusyuk....






5 comments:

AzieYaH said...

hahaha... dah biasa tu... siap kena marah sebab tak jawab apa dia tanya..

Axie04 said...

HAHAHAHAHA, LAWAK GABAN TUL LA SI HADIF NI

lovely said...

hahahhaa.....
kelakar ler cite kau ni..
hadoi..yai..
amir hadif2...

Qaseh Ziera said...

azieyah : tu pon selalu kena gak...hik..hik..

azie :nak marah pon tak jadi...hik..hik...

lolely : tapi muka dia macam tak bersalah pon...hik..hik..

lieyalatif said...

hahaahah...tegelak bace entry kali nie.....lepas satu..satu gangguan....hahaahahha