nuffnang

Tuesday, October 30, 2012

kisah raya adiladha

assalamualaikum....

setelah cuti selama 5 hari....hari ini baru aku masuk kerja.....bukan saje2 nak ambil cuti yek....taska amir hadif tutup 2 hari.....nak tak nak terpaksa ambil cuti gak....tapi syok gak.....dapat cuti panjang...hik..hik....walaupun dapat cuti panjang...kita orang tak ke mana pon...hanya balik kampung aje.....

jom layan cerita kisah raya adiladha kita orang....layan cerita aje...gambar tak banyak....tak sempat nak berposing bagai....hik...hik...

24/10/12 (rabu) - pukul 8.30 malam keluar rumah....terus ke rumah akak aku kat seremban......singgah jap makan2 dulu...kebetulan akak aku dah sediakan makan untuk kita orang....pukul 10.00 malam terus bertolak ke kampung.....tapi singgah jap kat senawang.....konon2 nak lepak sambil makan satay tulang.....sekali sampai kat situ....perhhhh....penuh....bincang2 punya bincang....tak jadi makan...lain kali ajelah....teruskan perjalanan ke kampung....on the way balik ke kampung.....masa tu aku tengah nyeyak tidur bersama dengan mimpi indah.....tiba2....berdentummmm.....dengar husband aku mengucap....."ya allah....ya allah..."aku apa lagi....terkejut makk....terus mengelabah...."kenapa bang....abang langgar apa....langgar motor ke??..."rupa2nya husband aku langgar helmet....husband aku cakap....tiba2 aje helmet orang tu tercabut dari kepala dia....husband aku tak dapat nak mengelak...tu yang langgar....ni mesti tak pasang tali helmet....main pakai aje.....kesudahannya kemek kereta aku....ermmmm.....alhamdulilah akhirnya kita orang sampai kat kampung hampir pukul 12 malam......



25/10/12 (khamis) - persiapan hari raya adiladha.....masak2 n borak2.....



26/10/12 (jumaat) - orang lelaki pergi sembahyang raya.....orang perempuan bersiap....hik...hik...





sebelum pergi sembahyang....





lepas sembahyang raya....pergi ke pusara emak dan abang.....


pagi jumaat tu.....akak aku dari cheras pon sampai.....bawa makanan juga.....kita orang borak2 sahaja....melepaskan rindu.....petang tu kita orang buat BBQ.....buat sampai 6 ekor ayam....licinnnn....gambar kejadian tiada....hik...hik....





dah malam baru nak ambil gambar masakan....dah tinggal saki baki aje....hik...hik...ahkak lupa n malas ler....hik...hik...




27/10/12 (sabtu) - bangun pagi....tengok amir hadif dah bengkak satu muka....paling teruk kat mata....bengkak giler....badan naik gatal2.....terus bawa pergi hospital.....duduk hospital setenggah hari....amir hadif kena ambil darah, air kencing n masuk air.....amir hadif kena alergi....alergi apa pon aku tak tahu.....lepas tu kita orang lepak aje kat rumah....lepas magrib kita orang bertolak nak balik.....on the way nak balik....jalan jem pula....tak larat aku.....singgah jap kat senawang.....nak makan satay tulang....tapi kita orang bungkus aje....tu pon kena tunggu setenggah jam.....ramai orang....kita orang order 20 cucuk.....satu cucuk RM1....perhhhh....sedap kau.....takyah cincah pon tak pe....makan gitu aje pon sedap.....sebenarnya dia satay ayam....tapi dia campur dengan bahagian2 yang bertulang.....memang sedap ler....gambar tak ada gak....hik...hik...akhirnya malam tu aku tidur rumah akak aku....dah tak larat.....




28/10/12 (ahad) - jalan2 kat seremban....cuci2 mata.....window shopping aje....tengah hari terus  ke sentul.....ambil MIL pergi kenduri kat sungai buluh.....rumah MIL akak ipar aku......lauk pauknya sedap gak....lepas tu lepak kat rumah MIL sampai malam....pukul 9 malam baru balik putrajaya......




29/10/12 (isnin) - kemas2 rumah...basuh kain baju.....tengah hari tu ikut husband pergi buat kerja.....lepas tu ke low yat jap.....jalan2 kat alamanda jap....dah balik rumah...rehat....




30/10/12 (selasa) - masuk kerja....bos2 semua tak ada.....yahooo....hik...hik....







No comments: