nuffnang

Sunday, September 30, 2012

kidzania

assalamualaikum....selamat malam....

macam mana orang gomen....mesti senyum lebarkan....alhamdullilah....rezeki.....tapikannnn....nak beri tahu....malam bajet tukannn....aiii masuk tv tau....tapi sayangnya aii tak dapat tengok pon....aiiikan tengah bertugas....sob...sob...tapi (banyaknya tapi) my husband dapat tengok aii ...berita tv3 pukul 6.30 pagi....hik..hik.....

ok...ok...lari dari tajuk kan....selalu benau...hik..hik..jom cerita pasal amir hadif pergi kidzania.....

29/09/12 (sabtu)....pagi tu gagah aku bangun....walaupun badan penat giler....ikutkan hati....nak sambung tidur lagi....di sebabkan tiket kidzania tu dah hampir tamat tempoh...terpaksa gak ler aku pergi....

kidzania terletak di mutiara damansara...bersebelahan dengan ikea.....makanan tidak di benarkan bawa masuk....kidzania ini belajar anak2 kita berdikari.....semua aktiviti dia orang akan buat sendiri......orang dewasa tidak dibenarkan masuk.....hanya tunggu di luar sahaja.....


  Kidzania buka dari  10 pagi –  5 petang (untuk hari isnin hingga jumaat) 

untuk hari sabtu, ahad, cuti sekolah, cuti ada 2 seisi. 
seisi pertama start pukul 10 pagi - 3 petang dan 
seisi ke 2 start pukul 4 petang - 9 malam 

bayaran 

3 tahun ke bawah - RM35 
4 - 14 tahun - RM55
dewasa – RM35 


 kita orang keluar rumah dekat pukul 9 pagi....pastu pergi breakfast dulu....hik...hik....


.yang penting bangunan kidzania dia ada kepala kapal terbang air asia yek.....



kita orang sampai pukul 10.30 pagi....sampai aje terus ke ground floor....serahkan tiket....


lepas tu dia orang pasangkan gelang....sila lihat di tangan amir hadif...


dan juga map....pastikan dapatkan map yek....nanti senang nak cari tempat...tak adalah membazirkan masa.....dia orang juga ada bagi check sebanyak 50 kidzo...


lepas tu terus ke tingkat 5....pergi immigration departmant dulu....


lepas tu terus ke cimb bank...cashkan cheque dulu....di sini bermulalah aktiviti....semuanya akan dilakukan oleh anak2 sahaja.....nasib baik mood amir hadif memang baik sungguh.....tengok....amir hadif paling kecil...hik..hik...


yeh..yeh...dapat cash...dah boleh mulakan kerja....kebanyakan kerja akan di jalankan dalam 20 minit....itu  tak termasuk waktu menunggu....kena banyak bersabar yek....


kerja pertama....amir hadif nak jadi polis....


kusyuk dengar taklimat....amir hadif polis paling muda....


oklah....mulakan tugas....


ye..ye...amir hadif....macam pandai aje.....selesai aje kerja....dia orang akan dapat gaji....good job....


kerja ke 2....amir hadif nak jadi bomba.....masa ini menguji kesabaran tau...nak menunggu pulalah lama....bomba memang menjadi sambutan...sentiasa ramai....


berjaya juga jadi bomba....


dengar taklimat dulu....amir hadif bomba paling kecil juga.......amir hadif duduk tengah2 barisan depan....tapi nasib baik amir hadif berani....


bomba paling kecil mulakan tugas....masa ini dia orang nak naik kereta bomba....


rumah terbakar...panggil bomba....bomba datang berlumba2.....tapi kali ini bukan rumah yang terbakar....tapi hotel.....


ye...selesai....dapat gaji....


kerja ke 3.....painting.....kali ini tiada gaji....tapi kena bayar.....


amir hadif paling belakang....


kerja ke 4....amir hadif jadi pilot....masa ini pon menguji kesabaran....pon lama menuggu.....tengok...amir hadif pilot paling kecil gak....berani sungguh ler amir hadif.....bangga tengok amir hadif.....tak takut langsug....


masa ini tengah tunggu amir hadif jadi pilot....tak boleh ambil gambarr....jauh ke dalam....kerja pilot pon di bayar gaji....


kerja ke 5....amir hadif kerja di marrybrow....yang ini bukan cita2 yek anak oiii...hik...hik...yang ini tiada gaji.....


master chef.....

master chef paling kecil......dia orang di ajar buat burger.....


ye...berjaya siapkan burger....


lapar....terus makan burger.....dah kenyang teruskan kerja lagi....


kerja ke 6.....kerja di KPJ....amir hadif jadi pesakit.....di bayar gaji juga.....habis dah kerja.....


ambil hadif dapatkan kumpulkan duit 72 kidzo sahaja....boleh membeli belah.....tapi semuanya mahallll.....


robot ini aje amir hadif boleh beli....


beli sekeping gambar aje....satu gambar RM20....3 keping RM50....












4 comments:

a.d.a.M.i.a said...

bezzNya tgk hadiF kat kidzania...teRingiN nak gi taPi mak budak xleh masuk main2 kaN hehehe

Sue Echan said...

tiket kidzania yg sue dpt tah mane sue letak.. humm.. klw p sane pon xtau nak buat pe.. huhu.. dpt tgok je la.. kak.. follow blog baru i kak.. :)

lovely said...

happy je tengok si hadif tu..
tak takut langsung. walau pun..
dia pekerja paling muda di situ..
hihihi..
bagus hadif..
nanti dah besar ajak ibu g lagi tau..

Qaseh Ziera said...

a.d.a.m.i.a : tunggu adam besar...baru syok....hik..hik..

sue : sedekah kat aku pon takpe...hik..hik..

lolely : insya allah...