nuffnang

Thursday, June 28, 2012

sakit perut

pagi tadi aku tengah pakai tudung, bersiap nak pergi opis.....c hadif masih tidur lagi.....kebiasannya aku or husband akan bersiap dulu.....siapa yang dah siap dulu akan uruskan c hadif lak......kebetulan pagi tadi aku siap cepat.....dalam hati...."ooo....lepas nie dah kejutkan hadif lak".....aku sudah aje pakai tudung.....tiba2 dengar c hadif menjerit.....aku ingatkan c hadif mengigau.....bila aku sampai kat hadif....aku tengok c hadif pegang perut sambil nangis....."sakit perut"....."sakit perut".....bila aku singkap baju aku rasa perut c hadif  keras n buncit......aku tanya sakit kat mana.....c hadif tunjuk kat ari2 dia......aku pon panggil husband aku.....husband ambil minyak sapu kat perut c hadif.....c hadif masih menangis lagi...."sakit"....."sakit"......aku n husband pegang sikit perut dia pon tak boleh......c hadif dah menjerit2......

aku cakap dengan husband......"perut dia masuk angin kot"......husband pula kata takut angin pasang....."ye ke bang"....."abang pernah kena"....husband jawab...."tak pernah".....aku tanya balik...."angin pasang tu macam mana"....."entah"...husband aku jawab......aku tengok c hadif kesian.....c hadif tak boleh baring terletang....mengiring aje.....bila asu suruh baring betul2.....c hadif menjerit....."sakit"...."sakit"......last2 husband ajak pergi hospital aje.....aku salinkan baju c hadif.....terus pergi hospital......

tiba kat hospital.....nasib orang tak ramai.....tunggu pon kejap aje.....doktor terus panggil nama c hadif......doktor pon check2 perut c hadif....c hadif dah melalak kesakitan.....doktor tu panggil pula doktor lagi sorang....dia orang check berdua.....doktor tu tanya....ada tak c hadif muntah, cirit birit......semua tak ada.....doktor masuk ubat kat bontot n terus doktor suruh pergi x-ray pula.....pergi ke bilik x-ray pon kejap aje....terus panggil nama c hadif.....masa nak x-ray pon c hadif lagi menanggis.....c hadif tak boleh baring terlentang.....mengigil ler kaki c hadif.....tapi aku n husband tahan gak badan dia.....memang kesian tengok c hadif.....lepas scan jumpa doktor balik semua.....doktor suruh rehat kat katil dulu dalam bilik emergency......

aku n husband tunggu ler sebelah katil.....c hadif tak nak lepas tangan ayah dia......nak baring sama2 dengan ayah.....sambil menanggis ajak balik rumah....."hadif nak balik rumah....hadif tak  nak duduk sini"......husband n aku pujuk dia.....tengah2 pujuk.....tiba2 c hadif nak terkencing....aku baru nak buka seluar c hadif....."ibu air kencing dah keluar"....aku cepat bagi c hadif kat husband.....husband aku pon kelam kabut bawa kat bilik air.....bila dalam bilik air aku dengar c hadif menangis.....kuat....."sakit"...."sakit"......tiba2 aku dengar c hadif dah senyap.....dah tak nangis.....tapi aku tunggu kat katil.....lamanya pula.....tak keluar2 dia orang nie......risau pula.....

dengar aje pintu bila air terbuka....aku tengok c hadif keluar dulu.....terus c hadif lari kat aku....."ibu amir hadif dah tak sakit"....aku...."ha...tak sakit"....."perut amir hadif dah tak sakit pon"....."tapi amir hadif lapar"....."betul nie hadif tak sakit"....aku pon tekan2 perut c hadif.....dah lembik.....husband aku cakap c hadif kencing banyak sangat.......bila dah tak sakit c hadif terus ajak balik......aku n husband pergi jumpa doktor cakap c hadif dah tak sakit....tapi doktor suruh tunggu gak....kena tunggu keputusan x-ray.....sementara tunggu keputusan keluar c hadif makan dengan gembiranya......siap nyayi bagai.....tengok gelagat c hadif macam lawak pula.....tadi punya ler sakit bebenau......sampaikan ada pak cik tu siap tanya kat husband aku....."aikkk dah sihat dah"......hik...hik....

tunggu punya tunggu keputusan pon keluar.....doktor cakap dalam perut c hadif banyak najis.....doktor bagi ubat bagi keluar najis tu.....pastu kita orang terus balik....hantar c hadif kat taska....aku n husband pergi kerja macam biasa.....alhamdullilah....semuanya ok....


4 comments:

Axie04 said...

la... mcam citer lawak la plak, nasib x ape2. tapi klu najis x dibuang dengan betul memang leh mendatangkan mudarat pada sistem buangan

Nur Danisha said...

apsl erk..sbb njis je erk..anak aq si danish tu pn kdg ngadu skt prut..kt tp bukn kt ari2 ats skit..rsau gk.kjp je skitnye..xdebw g chk lg

Qaseh Ziera said...

axie04 : mula2 tengok kesian sungguh....pastu jadi lawak pulak....

nur danisha : entah ler....aku pon kebetulan c hadif sakit....kalau tak aku pon tak tahu...

a.d.a.M.i.a said...

uishhh mula suspen je baca pastu tetiba rasa sakit perut sebab xleh nak tahan gelak dah kihkihkihkih