Photobucket

nuffnang

Wednesday, June 27, 2012

bila anak bujang ke dapur

kejadian berlaku minggu lepas lagi.....16/06/12 (sabtu)....aku n c hadif aje ada kat rumah...husband pergi kerja....c hadif nie benda yang kita suruh buat takkan dia buat....benda yang kita tak kasi buat tulah dia nak buat.....cubalah benda yang kita suruh buat...sampai nak terkeluar anak tekak nie....takkan ler dia buat.....


satu aje perangai c hadif kalau nak suruh buat sesuatu kita kena pujuk2....kena lembut2....kena puji2....baru ler dia buat.....tapi kita dah buat semua tu....dia tak buat juga...jangan haraplah dia buat.....kau jerit camne pon dia takkan buat.....grrrrr.... 




aku bukan tak kasi hadif tolong basuh pinggan mangkuk.....masalah sinki aku terlalu tinggi.....terpaksa ler pakai bangku.....leceh.....

tapi bila aku ada kat dapur....mulalah dia nak tolong tu....tolong ini.....jadi lambat ler kerja aku....


bila dah basuh....hasis baju basah....tu yang aku malas.....terpaksa tukar baju.....


tengok dah tukar baju bagai.....nak tolong gak lagi....


punya ler tinggi pecahkan telur.....


kacau telur dengan mayonis....c hadif suka makan mayonis......


bila aku simpan mayonis dalam peti ais.....c hadif suruh keluarkan balik....c hadif nak ratah mayonis......grrrr.....

No comments: