Photobucket

nuffnang

Monday, May 14, 2012

bukan rezeki kami (2)

as'kum semua....selamat malam....hik...hik...hik....tiba2kan aku update blog waktu malam lak.....tak pernah ler aku update blog waktu camni.....selalu baca blog orang aje.....tak pon layan you tube aje......tiba2 lak aku teringat pasal baby aku yang tak jadi......mungkin bukan rezeki kami......memang sedih gak ler......tapi sekarang aku redha.....semua tu ada hikmahnya......agak ambil masa gaklah aku nak share pengalaman aku nie.....takut aku takleh kawal emosi lak.....huk....huk....huk....tapi aku semakin tabah.....aku cerita dari awal yek.....dari mula2 aku tahu aku pregnant......

3/02/12 - aku buat pregnant test.....memang 2-3 bulan sekali aku buat pregnant test.....period aku kan tak teratur.....tup..tup...hari tu pregnant test aku positif.....macam tak caye......berdebar2kan leh jantung nie.....masa tu husband n c hadif keluar pergi cari breakfast.....tak sabar2 nak bagi tahu dia orang......bila husband dapat tahu aku pregnant.....dia punya happy.....alhamdullilah aku pregnant.......

5/02/12 - aku masih tak percaya.....aku suruh husband aku beli pregnant test lagi.....kali nie yang mahal skit n kali nie aku baru betul2 percaya yang aku pregnant.....happy giler.....aku siap cakap ngan c hadif dalam perut ibu ada baby.....c hadif lak asyik tanya aje....."baby buat ape"......suka plak c hadif......padahal sebelum nie c hadif tak suka ngan baby pon......maybe....adik dia kot....tu yang suka......

14/02/12 - aku pergi ke klinik kesihatan......siap buat buku pink lagi.....masa tu check ngan nurse aje.....confirm aku pregnant.....aku disahkan pregnant dalam 6 minggu.....tapi nurse kata bulan depan datang jumpa doktor untuk scan.....masa tu leh tahu usia sebenar  baby ......

09/03/12 - aku tak sabar nak tunggu next check up.......aku ajak husband pergi klinik swasta......aku pergi klinik kat cheras.....klinik selalu aku pergi masa pregnantkan c hadif.......tiba kat klinik aku cakap ngan doktor nak scan aje.....nak tahu usia baby......doktor pon scan.....aku disahkan pregnant  2 bulan.....

28/03/12 - aku pergi check up kat klinik kesihatan......mula2 aku jumpa nurse dulu......check tu....check ni....tanya tu.....tanya ni.....semua ok.....nurse pon suruh aku jumpa doktor untuk scan.......ikutkan pengiraan aku, aku pregnant 3 bulan lebih (14 minggu)......tu pon aku kira ikut dari scan klinik swasta......bila jumpa doktor.....doktor pon tanya soalan yang sama macam nurse......semua ok....doktor pon nak scan.....aku pon baringlah......bila doktor scan tiba2 doktor tu terkejut......doktor tekan2 perut aku banyak kali......tiba2 doktor tu panggil doktor lain lak......aku dah cuak.....doktor tu cakap ngan doktor lagi satu tu yang baby aku takde.....cuma kantung aje.....dia orang pon check banyak kali....tekan2 perut aku.....last2 nampak gak baby aku tapi dah ke bawah.....tu pon kecil aje....cuma kantung aje besar.....doktor pon buat surat suruh aku terus pergi hospital....check ngan doktor pakar lak.....masa tu aku dah tak keruan.....tak tahu nak luahkan macam mana.....

aku pon keluar dari bilik doktor.....call husband.....ajak pergi hospital......masa tu masing2 tak tahu nak cakap apa......tiba kat hospital....pergi daftar.....kerani tu suruh pergi kat dewan bersalin.......tunggu agak lama gak ler.....bila tiba giliran aku.....aku pon masuk n jumpa doktor.....doktor tu pon baca ler surat yang aku bagi.....doktor suruh aku baring n doktor tu scan perut aku......doktor tu pon bagi tahu jawapan yang sama ngan doktor kat klinik kesihatan tu......bila doktor tengok muka aku terkejut n macam takleh terima hakikat.....terus doktor tu cakap kat aku.....saya bagi awak 2 minggu lagi yek (11/04/12).....mungkin baby awak baru nak jadi.....nanti kita scan lagi sekali.....kalau dia membesar.....kita teruskan.....tapi kalau dia tak membesar atau mengecil lagi.....kita cuci yek......masa tu otak aku macam2 fikir.....

7/04/12 - masa nie aku ada family day kat gambang......aku mandi kat waterpark......lepas mandi aku balik hotel.....masa nak tukar baju......tengok kat seluar ada darah.....tapi sedikit aje......tunggu sampai esok darah dah tak keluar dah....sekali tu aje.....

8/04/12 - balik dari family day terus ke hospital......doktor check n scan......baby masih tak membesar....sama aje.....doktor suruh datang ikut temujanji (11/04/12).....

9/04/12 - aku kat opis....aku buat kerja macam biasa......tiba2 aku rasa lain macam aje....aku terus pergi toilet......tengok2 ada darah keluar.....terus call husband ajak pergi hospital......tiba kat hospital doktor scan kat perut n scan kat bawah.....baby dah takde.....hanya tinggal kantung aje.....kantung membesar mengikut usia....cuma baby tak menjadi.....so....doktor pon cakap kita cuci......doktor pon bagi tarikh untuk cuci....20/04/12 aku kena datang hospital untuk cuci.......dalam tempoh tu aku bleeding aje.....tapi skit aje2......

14/04/12 - aku memang tak ke mana duduk rumah aje.....tapi duduk aje aku pon boring....buat ler kerja skit2.....tiba2 hari tu darah keluar agak banyak gak ler.....mula2 aku biarkan aje....tapi dah dekat malam aku macam risau.....lepas magrib aku pon pergi hospital lagi......jumpa doktor.....scan perut n check kat bawah......doktor bagi tahu takde ape2.....tapi kalau sakit perut n keluar darah agak banyak.....datang balik.....

16/04/12 - hari tu aku rasa tak selesa.....perut aku rasa lain macam.....sakit pinggang....macam nak period.....balik dari opis aku terbaring aje.....perut aku kejap sakit.....kejap hilang....malam tu memang takleh tidur lena......aku tahan sampai ler ke pagi.....

17/04/12 - bersambung.......dah tak larat nak taip......tunggu cerita seterusnya yek......






1 comment:

ftdanisha said...

cuakkk!hope evythg k..n tbh