nuffnang

Wednesday, April 4, 2012

kuih keria

jom kita belajar buat kuih keria....hik....hik....

mula2 kita rebus keledek dulu.....pastu dah betul2 empuk...kita toskan.....dan selepas itu leyekkan keledek bersama sedikit garam.......

selepas itu.....ambil sedekit tepung gandum.....dan uli.....

dah siap uli....kita buat bentuk gelang......

dan kita gorengkan.....

akhir sekali.....kita sirakan dengan gula.....dan siap.....(tapi gula terlebih pulak....hik..hik..)

5 comments:

saya gemuk saya comel..^^ said...

aikkk..mcm senang je nak buat kueh ni..hihi..sendiri buat mesti jadi susah

lovely said...

wahh.. sedapnya.. nak rasa zirah masak kuih...

Qaseh Ziera said...

sgsc : memang senang pon...cuma rajin ngan tak aje....hik..hik...

lovely : saya baru belajar buat kuih...nanti kalau dah betul2 pandai....saya bagi awak rasa yek...hik..hik...

akulerzy said...

oklah tu jadi gak kuih yang akak buat percubaan yang baik pas ni teringin nk makan kuih keria hanya beli bahan jer jimat

Qaseh Ziera said...

akulerzy : betul tu....tapi akak kan malas...hik..hik...